הבלוג שלנו

הבלוג שלנו​

Doing Outbrain Like a Boss – ניהול קמפיינים באאוטבריין למתקדמים

זוכרים את המאמר האחרון שלנו על פלטפורמות הנייטיב? אז הוא עשה די הרבה רעש (חיובי כן? תמיד חיובי), ופנו אלינו כמה לקוחות מעניינים שרצו להצטרף לחגיגה,  וכיאה לאורטל דיגיטל, כשמזמינים אותנו לחגיגה, אנחנו לא מסרבים 🙂 

חשוב לנו להגיד לפני שצוללים פנימה. כמו כל מערכת פרסום, ועצם כמו עולם הפרסום בכלל – המדיום הוא לא המסר. אם הקופי שלכם לא פוגע, לא משנה כמה אלופים תהיו בניהול קמפיינים, לא משנה אם זה פייסבוק, גוגל או נייטיב. יחד עם זאת, בהנחה שיש לכם הצעה טובה, קופי קטלני ותשתיות פרסום טובות – יש כמה דברים שיכולים לעשות את כל ההבדל בין קמפיין בינוני עם ביצועים סבירים לקמפיין וואו.

היום אנחנו נתרכז בפלטפורמה הכתומה והחביבה עלינו במיוחד, אאוטבריין (Outbrain) שקיבלה
לא מזמן שחקן חיזוק משמעותי למאגר האתרים שלהם, בדמות פורטל התוכן השני בישראל הלא הוא אתר "וואלה!", מה שהופך אותה בעצם לגורם הנייטיב המשמעותי בישראל החולש על כ-70% מאתרי התוכן במדינתנו הקטנה. ביחד עם המון שיפורים ושדרוגים שנוספו לממשק הפרסום בחודשים האחרונים, ותמיכה מקצועית שבאמת, אין לה תחרות, אלו בהחלט חדשות טובות ל 2021!!

אבל רגע…להרים קמפיין זה 3.5 דק' כולל אספרסו קצר, אז למה צריך לכתוב על זה? 

כי יש קמפיין, יש קמפיין ממיר, ויש קמפיין ממיר בקטע משוגע, ובגלל זה התכנסנו כאן!

אז איך לוקחים קמפיין ממיר באאוטבריין והופכים אותו למכונת לידים?
(גזור ושמור, או קופי/פייסט או Ctrl+C/Ctrl+V, כל אחד והקטע שלו)

  • רצוי לעבוד בתקציב יומי ולא חודשי

לא משנה איזה שיטת תקציב תבחרו, בסופו של דבר הכל מתכנס לחלוקה ע"ב תקציב יומי. אז למה לא להתחיל עם זה ישר? קל יותר לשליטה, קל יותר לסקייל נקודתי במקרה של יום ממש ממש טוב.

#טיפ של אלופים: יש תקציב מינימום ויש תקציב מינימום אפקטיבי. "על הנייר" קמפיין יכול לרוץ גם על 30$ ביום, אבל האם הוא יניב לנו את התוצאות הרצויות לנו? מנסיון שלנו, לא! על מנת לראות תוצאות כבר בשלבים הראשונים, ושיהיה לנו מספיק דאטא לניתוח ואופטימיזציה, אנחנו ממליצים על לפחות 100$ ביום להתחלה. זה מה שנדרש בשביל שהמערכת תוכל לעשות כמו שצריך את האופטימיזציה הפנימית שלה.

  • כמו כל נהג מירוצים, גיר ידני עדיף על אוטומט 

יש לי ווידוי, בהתחלה אהבתי להפעיל את הקמפיין על full automatic, אבל הרגשתי קצת עצלן, ושאני לא ממצה את היכולות המלאות של הקמפיין. ואז עברתי ל semi  automatic, וכשאנחנו על גיר ידני יש לנו יותר שליטה. וככה אנחנו אוהבים. קונטרול פריקס.

דיסקליימר: יש קמפיינים שזה סבבה לגמרי (קמפיין טראפיק לדוגמא)

  • בלוק מראש על אתרים לא רלוונטיים

יש המון אתרים ברשת, ומה לעשות שלא כולם פורטלי תוכן עם מאות אלפי עד מיליוני כניסות ביום. לא מעניין אותי להופיע למי שבודק את מזג האוויר, מה חדש באח הגדול, או אתרי אינדקס שונים, זה פשוט לא קהל היעד שלי, אז אני חוסם אותם מראש. 

טיפ קטן גדול: בקמפיינים חדשים אין אפשרות לחסום אתרים מראש, אלא רק אחרי שהקמפיין היה פעיל עם ספנד מספיק גבוה לכמה ימים, וזה די עבודת נמלים ומעבר על מאות אתרים כל כמה ימים, לפעמים ממש בדיקה ידנית של האתרים שאני לא מכיר כדי לבדוק רלוונטיות. מה עושים? אם יש לכם קמפיין שכבר עבר אופטימיזציה דומה, שכפלו אותו, ושימו לב שסימנתם V במקום הרלוונטי, חוסך המווווון זמן

  • בלוק נקודתי ולא גורף

אחרי  שהורדנו את מה שאנחנו יודעים מראש שלא יעבוד וחבל על הזמן והכסף שלנו, אנחנו עוברים לעבודת הנמלים האמיתית:

לכל אתר יש כמה קטגוריות, ולא כולם רלוונטיים. מה עושים? 

מצמצמים את הביד לכמעט 0 בסקשנים לא רלווונטיים ומרימים את הביד בסקשנים הכי מבוקשים. ככה אנחנו מבטיחים חשיפות במקומות המבוקשים ומעלים את יחס ההמרה שלנו. 

איך יודעים איזה סקשן לחסום?  מאוד פשוט. בכל פורטל גדול יש המון קטגוריות ולא כולם רלוונטיים.. כאן יש קצת עבודת נמלים. אני בודק כל קטגוריה לגופה, משווה מול הנתונים במערכת ואם יש חשיפות והקלקות שלא ממירות אז בלוק. לפעמים אני חוסם מראש קטגוריות שוליות באתרים האלה,  מתוף הבנה שקהל היעד שלי לא נמצא שם (לדוגמא: לימודים, חתונות, מזג אוויר ושות').

  • תכירו את הקהל שלכם

נייטיב זה לא פייסבוק ולא גוגל. אין טירגוט כמו שאנחנו מכירים ממערכות אחרות ולכן, אנחנו צריכים לתת לקמפיינים לעבוד קצת על עיוור ולעשות אופטימיזציה בדיעבד. 

אני אוהב לבחון מתי הקהל שלי אוהב להמיר ולפי זה לחשוב על רעיונות מעניינים איך לתגבר את ההמרות בשעות המתות בפלטפורמות נוספות, או לחילופין, לדעת מתי לשחק עם התקציב.

דיסקליימר: כדאי שיהיה לכם מספיק המרות /מספיק ימים שהקמפיין באוויר כדי להוציא תובנות מבוססות ולא סתם איזה פליק של יום אחד שהיה לא מייצג..

כאן לדוגמא אפשר לראות ששעות הבוקר חזקות במיוחד ולאט לאט יש דעיכה. 

חשוב לזכור שהשעות כאן הן שעות ארה"ב אבל ציפור כתומה לחשה לי שבקרוב יהיה לנו זמן מקומי 😉

  • מובייל או דסקטופ? why not both

ההמלצה הגורפת היא לפצל את הקמפיינים לפי מכשירים, אבל, ויש כאן אבל. זה תמיד תמיד יהיה תלוי תקציב. למה? כי יש מינימום הוצאה יומית, ויש מינימום אפקטיבי לקמפיין כדי שהוא יתחיל להניב פירות. ואם מלכתחילה אין לנו הרבה משחק, ברגע שנפצל את זה למובייל ודסקטופ זה לא יביא לנו כלום וכמו שאני תמיד אומר, עדיף לקחת את הכסף ולהתפנק בשווארמה וקולה. אז מה עושים? 

מתחילים בקמפיין רגיל (טאבלט מחוץ למשחק באופן קבוע, לא מעניין, לפחות בישראל) וברגע שיש לנו מספיק דאטא לניתוח, נסתכל על דוח ההמרות לפי פלטפורמה ונחליט מה עושים. אם יש מסקנות חיוביות, זה בהחלט המקום לפתוח את הארנק (שלכם או של הלקוח) לשכפל את הקמפיין (לא לפתוח חדש כי עשינו עבודה ואופטימיזציה, זוכרים?) להגדיר לפלטפורמה אחת בלבד, ולעדכן את הביד והתקציב לפי המסקנות שלכם.

  • להתחיל גבוה או להתחיל נמוך?

שאלת השאלות: עם איזה ביד אנחנו מתחילים. להתחיל גבוה ולהוריד או להתחיל נמוך ולהרים? 

אין תשובה חד משמעית, זה מאוד תלוי בתחום שאתם מפרסמים. אז מה עושים? הולכים על האמצע.

אני מתחיל בטווח של 0.22$~0.26$, נותן לקמפיין לרוץ, ועושה התאמות לפי התוצאות. יש תחומים מבוקשים שטיפסו עד 0.34% ויש תחומים שהגעתי על 0.09$ ועדיין ממירים יופי יופי. 

  • תחומי עניין בישראל? זה לא הפלטפורמה המתאימה

אאוטבריין זה פלטפורמה להמלצת תוכן להמונים, כל ניסיון לצמצום הקהלים לפי תחומי עניין מצמצם את קהל היעד מכמה מיליונים לכמה מאות אלפים וזה לא עובד, וחבל על הזמן. תשקיעו את הטירגוט שלכם בכותרת המודעה ובתמונה מתאימה, זה אמור להספיק. 

  • אופטימיזציה בנייטיב מתבצעת לא רק בקמפיין

הניסיון שלנו מראה בבירור שקמפיינים בנייטיב צריכים זמן להתבשל עד שהאלגוריתם "מתחמם" על הקהל שלכם ומתחיל להזרים, אבל ברגע שהמערכת מתבייתת על הקהל – השמיים הם הגבול.

השקעתם בתוכן? הרמתם כתבה ממירה וקמפיין? אל תתייאשו אחרי יומיים. לפעמים נדרשים גם שבועיים ושלושה עד שהקמפיין ייכנס לקצב המרה טוב. אם השקעתם כמו שצריך בתוכן, אל תמהרו לוותר על הקמפיין. תתקינו אנליטיקס ומפות חום. תבחנו מקרוב כיצד הגולשים מתנהלים סביב התוכן שלכם. תקצרו, תשנו, תשפרו, תבחנו שוב, האם מודעות מדוייקות ביחס לתוכן? האם הכותרת והשורה התחתונה של המאמר מתחברים כמו שצריך? 

איך שלא מסתכלים על זה, בנייטיב סבלנות זו מילת מפתח בדרך להצלחה.

  • איך אמר סטיב ג'ובס זצ"ל? one more thing..

נעים מאוד OBCODE! 

החברים באאוטבריין בנו כאן מערכת מגניבה ביותר של מגוון "חוקים" מובנים לאופטימיזציה אוטומטית וגם כמובן את האפשרות להמציא חוקים משלכם על פי הצורך. במילה אחת: תענוג. בשתי מילים? תענוג צרוף! אוטומציה בניהול קמפיינים מעולם לא נראתה טוב יותר!

כאן לדוגמא, החלטתי שאני רוצה שאם הקמפיין מיצה את התקציב היומי שלו, ועלות ההמרה עולה לי 15$ או פחות אז אני רוצה להרים את התקציב היומי ב 75$ אבל כן להגביל את התקציב היומי ב 600$ כי אני לא מיליונר ביאכטה (עדיין לא, אבל עובד על זה). והכי חשוב? כל יום לגופו, ולכן בכל תחילת יום חדש, הקמפיין חוזר לתקציב ההתחלתי של 200$. אל תשכחו להכניס את המייל שלכם כדי לקבל התראה בזמן אמת בכל פעם שזה רץ. סופר נוח!

איזה עוד חוקים מובנים יש? מייל שהקמפיין מיצה את עצמו, חסימת סקשנים לא ממירים, העלאת/הורדת ביד לפי ספנד או CTR, ועוד ועוד. זוכרים את הציפור הכתומה מלמעלה? אז היא זרקה גם שבקרוב יהיו עוד חוקים מעניינים, אז שוה לבדוק ולהתעדכן.

 

2 טיפים קטנים בנוסף:

  • מעקב מדוייק עושה חיים קלים

תכניסו תיוגים ברמת הקמפיין ותוכלו לקבל את כל הפרטים הכי חשובים של ההמרות כמו מאיזה חלק באתר בוצעה ההמרה, ומה שם המודעה שהמירה. קחו תיוג לדוגמא:

utm_source=outbrain&utm_medium={{publisher_name}}_{{section_name}}&utm_campaign=campaign_name&utm_content={{ad_title}}

 

  • תכניסו עוד פיקסלים מה 'כפת לכם? 

אם יוצא לכם לקדם מאמר באתר מסויים ואין לכם אפשרות להטמיע פיקסלים, זה הצ'יט שיגרום לכם לצבוע קהלים, ולטרגט אותם בפלטפורמה אחרת, רק תחליפו את האיוונט הגנרי למשהו ייחודי שתוכלו לבדל. 

בדיוק כמו שאנחנו מטרגטים אתכם עכשיו

סתם, בצחוק, אנחנו לא עוקבים אחריכם…

לסיכום, נייטיב זה אחד הערוצים הכי מעניינים לפרפורמנס בימינו, לא רק בתור ערוץ תדמיתי משלים לגוגל/פייסבוק אלא לגמרי בתור פלטפורמות פרסום עצמאית, לפעמים אפילו עיקרית, שמסוגל לספק את הסחורה ביגטיים. אין ספק שהחברים בכתום הגדול עשו כמה צעדים עצומים ששיפרו את הפלטפורמה ופתחו בפנינו מגוון גדול יותר של אפשרויות פרסום שהפכו את אאוטבריין לרלבנטית יותר מתמיד לקמפיינים של פרפורמנס.

כל מה שנשאר לכם לעשות זה לכתוב תוכן איכותי ומקורי ומניע לפעולה, להקפיד על מעקב מדוייק ותיוגים נכונים בשביל שתוכלו לדעת בדיוק מאיפה הגולש הגיע ולעשות אופטימיזציה שוטפת. מהר מאוד תראו בעצמכם שיש פה שחקן מעניין מאוד בפרסום הדיגיטל, שהוא אמנם לא חדש, אבל לא פראייר בכלל.

בהצלחה!

רגע, לא לגלול כל כך מהר! בואו נדבר

מוכנים לקבל תוצאות שעוד לא הכרתם מהפרסום הדיגיטלי שלכם?
יאללה, הקפה מתקרר