הבלוג שלנו

הבלוג שלנו​

איך להמנע מלייקים לא רלוונטים

איך להמנע מחשיפה לא רלונטית שמובילה ללייקים לא רלונטים ולבזבוז של כסף בקמפיינים שלכם:

אם הגעתם לכאן, כנראה שיש לכם עמוד עסקי בפייסבוק, מה שאומר שיש לכם כנראה גם עסק ומן הסתם חשוב לכם שהעסק שלכם ימכור. אפילו הרבה אם אפשר.

לשם כך, פתחתם עמוד עסקי בפייסבוק, לקבל חשיפה, לצבור קהל לעמוד ולבסוף- למכור.

עתה אני רוצה לשאול שאלה, מה עדיף, קהל גדול ולא רלוונטי או קהל מצומצם יותר שרובו באמת מתעניין בעסק ובמוצרים שלכם, במלים אחרות- כמות או איכות?

יש לא מעט חברות שמציעות בתמורה לסכום נאה להגדיל את כמות הלייקים בעמוד במאות ואפילו אלפי לייקים בזמן קצר מאוד, אבל מה טיבם של הלייקים האלה? אז יהיו לכם 20,000 לייקים בעמוד בן לילה ו..? האם לחיצה על כפתור הלייק מפורקן מאפגניסטן, דוני מהודו ועוד כל מיני פרופילים שאין לכם מושג איך להגות את שמם מועילה לכם?

כפי שאתם בטח יודעים- לא!

ולא רק שאינם מועילים,אלא שהם גורמים נזק לעסק שלכם ולתדמיתו.

אם עד עכשיו נמנעתם מפרסום ממומן, תגיע העת ותבינו שהעמוד שלכם הוא נחמד, אבל ללא מימון הפרסומים שלכם אתם לא זוכים לחשיפה גבוהה ולא מגיעים לקהל יעד גדול כפי שהייתם רוצים.

אז איך נמנעים מחשיפה לקהל לא רלוונטי, מנצלים את התקציב ניצול מירבי ובכך שומרים על איכות הקהל בעמוד?

להלן מדריך פשוט שיסייע לכם במלאכה:

1. נכנסים למנהל המודעות, ופותחים את ה- Power Editor, בוחרים בקמפיין הרצוי וברמת ה- Ad Sets פותחים את חלון העריכה:

2. מטרגטים את רשימת הנושאים/ נתונים דמוגרפיים/ תחומי עניין של הקהל הרצוי (include), בהתאם לעסק שלכם:

3. לוחצים על Exclude People:

4. בשלב זה נפתח חלון, שם ניתן להזין רשימת נושאים/נתונים דמוגרפיים/תחומי עניין בהם מתעניינים מי שאינם רלוונטיים לכם, למשל, אם לצורך העניין אנחנו רוצים לשווק אירועי בר מצווה, מתייתר הצורך בקהל שאינו יהודי, להלן דוגמא לרשימת נושאים שתמקד את הקהל כמעט ב- 100%:

5. חשוב לציין כי כדאי למקד את קהל היעד שלכם על ידי בחירת תחומי עניין ספציפיים, בחירת נושאים כלליים כגון: facebook, ynet , ידיעות אחרונות או כל נושא אחר עם קהל רב עלולה לסכל את הניסיון לסנן קהל לא רלוונטי.

6. מנסיוני, כדאי למקד את הקהל בצורה מירבית על ידי שימוש בהצלבות, בחירה באפשרות Narrow Audienceתיתן לכם אופציה לבחור תחומי עניין נוספים לאלה שבחרתם ב- Includeשבהכרח הקהל שלכם מתעניין גם בהם:

7. שיטה מוצלחת נוספת היא שימוש בקהל מסוג Lookalike. 
אם הקהל שממנו יצרתם את הלוק אלייק שלכם איכותי, ישנה סבירות מאוד גבוהה שתהנו גם מלייקים וקליקים רלוונטים וגם מתוצאות מעולות.
בעבודה עם לוק אלייק יש להקפיד על 2 כללים:
כלל ראשון: מומלץ להכין לוק אלייק מקהל של לא פחות מ-1,000 איש.
כלל שני: להכין לוק אלייק מקהלים שונים ולדגום את התוצאות. לדוגמא – "מבקרים באתר", "רשימת תפוצה", "אוהדי הדף" ועוד…
ברוב המקרים, תגלו הבדלים גדולים בתוצאות!

טיפ נוסף לגבי שימוש בלוק אלייק:

במידה ואתם מקבלים המון לידים ועובדים בצורה נכונה עם הפיקסלים, מומלץ להכין קהל קאסטום אודיינס מבוסס אירוע.
לדוגמא: קהל קאסטום אודיינס מבוסס Event Lead:

8. החשיבות האדירה של קהל איכותי בדף העיסקי + עבודה נכונה עם הפיקסלים של פייסבוק:
החלום הרטוב של כל מפרסם בפייסבוק הוא לקבל קהלים מוכנים מראש ולא לבזבז המון זמן על טירגוטים ונסיונות.
לכן, בכל דף נחיתה \ אתר בו נעבוד, נטמיע פיקסל של פייסבוק כדי לוודא שאנחנו אוספים את הגולשים.

כנ"ל לגבי אוהדי הדף! זה אמור להיות הגרעין הקשה של העסק שלכם והקהל הכי איכותי שלכם.
בכל קמפיין תמיד מומלץ להריץ אד סט נפרד לאוהדי הדף ובמידה ואוהדי הדף מאוד איכותיים, שווה לנסות להריץ אד סט נוסף לחבריהם (זהירות עם זה שלא תקבלו פתאום מבול של לייקים מוזרים).

9.פטנט מעולה נוסף לסינון קהל לא רלוונטי הוא להזין רשימת ישובים לא רלוונטים ברמת האד סט.
במידה ואתם מעוניינים לקבל את הרשימה המקורית איתה אנחנו עובדים, 
לחצו כאן והצטרפו לקבוצת "מקצועני פרסום בפייסבוק". זוהי הזירה החמה והמקצועית ביותר שאנחנו מכירים!

10. בחירת תחומי עניין ספציפיים, הצלבות וסינון נושאים שאינם רלוונטיים לקהל שלכם הם 3 הפעולות העיקריות למיקוד הקהל המירבי ביותר, בהצלחה!
צוות אורטל דיגיטל. 

לסיכום, עבודה יסודית תמיד תוביל אותנו בסוף לעבודה קלה יותר עם מעגלי רימרקטינג נרחבים ואיכותיים.
ככל שנקפיד על קהל איכותי לאורך הדרך, כך נאסוף לנו יותר קהלים איכותיים שנוכל לבסס עליהם לוק אלייק.

רגע, לא לגלול כל כך מהר! בואו נדבר

מוכנים לקבל תוצאות שעוד לא הכרתם מהפרסום הדיגיטלי שלכם?
יאללה, הקפה מתקרר

סגירת תפריט