הבלוג שלנו

הבלוג שלנו​

​איפה כדאי לבנות את דף הנחיתה לקמפיין שלי

מערכות מומלצות, וטיפים של אלופים

בליבו של כל קמפיין פרסומי (כמעט) עומד לו בגאון דף הנחיתה אליו מנתבים את התנועה. דף נחיתה יכול לשמש למגוון מטרות שיווקיות – החל מהעברת מידע בלבד, גיוס הרשמות לרשימת תפוצה, גיוס לידים וכמובן מכירות, ולצד אתר האינטרנט של העסק, דף הנחיתה הוא למעשה אחד העוגנים החשובים של השיווק הדיגיטלי בימינו.

אחת השאלות הנפוצות ביותר, הן בקרב בעלי עסקים והן בקרב אנשי שיווק ופרסום היא – איך ואיפה כדאי לי לבנות את דף הנחיתה, ובאמת, בשוק קיימים אינספור פתרונות, חלקם חינמיים וחלקם בתשלום, חלק שדורשים ידע בתכנות ועבודת עיצוב מקצועית וחלק שלא דורשים שום ידע מקדים לעבודה.

החלטנו לסקור את הפתרונות המרכזיים הזמינים כיום לבניית דפי נחיתה, ואת היתרונות והחסרונות המרכזיים של כל אחד מהם. כמובן שבסוף נשתף אתכם גם מה היא הבחירה המועדפת עלינו, בתור משרד הפרסום המנהל קמפיינים בפייסבוק ובגוגל עבור עשרות לקוחות, ומדוע בחרנו בפתרון זה.

הפתרון הזול (והשנוא על מקצועני הפרסום) – Wix

אז כן, המערכת הפופולרית לבניית אתרים יכולה לשמש באותה מידה גם ליצירת דפי נחיתה. הפתרון של WIX לבניית אתרי אינטרנט הוא אידאלי למי שקצר בזמן ובתקציב, ועדיין רוצה להגיע לתוצאות עם נראות מרשימה. מערכת בניית האתרים של WIX מציעה גם היא מגוון תבניות ותמיכה טובה יחסית בעברית.

גאוותה של WIX הייתה מאז ומעולם קלות ופשטות השימוש למשתמש שאינו מתכנת ומעצב, ואת זה ללא ספק תקבלו במערכת, לצד שימוש בסיסי בחינם ומגוון גימיקים עיצובים. המערכת (יחסית) גמישה מבחינת השליטה על אלמנטים בעמוד, ומאפשרת גם התאמה מובנית למובייל שעובדת היטב.

שתי בעיות מרכזיות יש לשימוש ב-WIX, הראשונה נוגעת להטמעת פיקסלים למדידה, נושא כאוב ובעייתי הגם שיש שיפור בנושא וניתן כיום לבצע זאת בקלות רבה יותר. השני והחשוב יותר לעסקים המפעילים מערך שיווק קצת יותר מורכב, הוא אינטגרציה למערכות חיצוניות, כגון מערכות דיוור ו-CRM – לצערנו ב-WIX זה לא בא בקלות.

היתרונות לשימוש ב-WIX לבניית דפי נחיתה

  1. מערכת ידידותית שאינה דורשת ידע בעיצוב או בתכנות
  2. ממשק Drag & Drop אינטואיטיבי ופשוט לשימוש.
  3. השימוש הבסיסי במערכת בחינם

החסרונות לשימוש ב-WIX לבניית דפי נחיתה

  1. כמו כל מערכת מובנית, היא מציעה מצד אחד תבניות מובנות מיוחדות, מצד שני העיצוב מוגבל בהתאם (למי שלא שוכר שירותי עיצוב גרפי מקצועיים.
  2. למערכת יש בעיה מוכרת בכל הקשור להטמעת פיקסלים וקודי מעקב. הבעיות ניתנות לפתרון, אך זה מסרבל את השימוש במערכת בכל הנוגע למדידה מדוייקת של תוצאות הפרסום.
  3. אין אפשרות לבצע אינטגרציה אוטומטית למערכת דיוור (למעט Mailchimp) חיצונית – חיסרון בולט למי שמעוניין לשלב בין פעילות פרסומית לעבודה עם רשימות תפוצה.
  4. חיבור הדומיין שלכם לדף הנחיתה כרוך בתוספת תשלום.

הפתרון הזמין – מערכת דיוור

כלי שיווקי חשוב מאין כמוהו הוא מערכת דיוור ועבודה עם רשימות תפוצה (אם אתם לא עושים את זה עדיין, כדאי מאוד שתתחילו), ואחד הפתרונות שמרבית מערכות הדיוור הישראליות מציעות כיום הוא דפי נחיתה מובנים בתוך המערכת, המחוברים ישירות לרשימות התפוצה.

בין המערכות הפופולאריות המציעות כיום פלטפורמה זמינה ונוחה לבניית דפי הנחיתה ניתן למצוא את כל מערכות הדיוור הישראליות הגדולות, כמו רב-מסר, שלח-מסר, VIPlus ואקטיב טרייל (מפתיע לגלות שדווקא אחת המערכות הפופולאריות בעולם – Mailchimp – אינה מציעה גם בנייה של דפי נחיתה).

נציין שההבדלים בין מערכות הדיוור השונות במונחים של דפי הנחיתה הם יחסית זניחים. רובן מציעות ממשק ידידותי דומה המציע פונקציונליות של Drag & Drop, המאפשר לבחור אלמנטים שונים ולמקום אותם בעמוד בקלות, וכמובן ממשק ישיר לרשימות התפוצה ללא כל מאמץ נוסף כפיצ'ר מובנה במערכת.

היתרונות בשימוש במערכת דיוור לבניית דפי נחיתה

  1. לכל מי שעובד גם עם רשימות תפוצה, זה חוסך אינטגרציה מסורבלת (לפעמים) בין דף נחיתה למערכת הדיוור ומקל משמעותית על חיבור הנרשמים ישירות לסדרת מסרים אוטומטית.
  2. הממשק הידידותי גמיש יחסית ומאפשר לייצר דפי נחיתה בעלי נראות מקצועית ואסתטית בקלות ובמהירות.
  3. בהנחה שאתם לא בונים על המערכת לדפי נחיתה בלבד, אלא משתמשים בה קודם כל בתור מערכת דיוור לשיווק במייל – הלכה למעשה דפי הנחיתה הם בחינם, היות ולא נדרש תשלום נוסף על בנייתם במערכת.
  4. ברוב מערכות הדיוור ניתן לחבר דומיין משלכם לדף הנחיתה ללא תשלום נוסף.
  5. למתקדמים – ניתן (ואף מומלץ) לחבר דומיין משלכם לדף הנחיתה, על מנת שלא להשתמש בקישור הגנרי של מערכת הדיוור ולשמור על אחידות המותג כבר ברמת כתובת דף הנחיתה.

החסרונות בשימוש במערכת דיוור לבניית דפי נחיתה

  1. העיצוב של דפי הנחיתה במערכות הדיוור, גמיש ככל שיהיה, מוגבל לתבניות ומודולים קיימים במערכת. כך שאם יש לכן צרכים מיוחדים בעיצוב או בפונקציונליות, שאינם מובנים במערכת, לא תהיה לכם דרך ליישם אותה.
  2. דפי הנחיתה שלכם תלויים לחלוטין במערכת הדיוור הספציפית בה נבנו, ולא יוכלו לתקשר עם מערכות חיצוניות אחרות, כך שבמידה והחלטתם להחליף מערכת, מכל סיבה שלא תהיה, תצטרכו לבנות אותם מחדש במערכת החדשה.

בהקשר זה בולטות במיוחד שתי מערכות. הראשונה, מערכת הדיוור VIPlus, שמעבר לכך ששיפרה משמעותית את ממשק דפי הנחיתה המובנים שלה, מאשר לתחזק רשימה של עד 200 נמענים בחינם – כך שבוודאי לעסק שרק מתחיל לפרסם לראשונה זה מאוד משתלם ואפקטיבי.

המערכת הבולטת השנייה היא אקטיב טרייל (Active Trail) שעברה בשנה האחרונה שדרוג משמעותי, ומציעה כיום את מערך האוטומציה המתקדם ביותר מבין המערכות הישראליות, נכון, זה פחות קשור במישרין לדף הנחיתה, אבל אם אתם מתכננים להפעיל מערך שיווק במייל, אין ספק שאקטיב טרייל זה המקום לבחור בו.

הפתרון המתקדם לבניית דפי נחיתה: Pagewiz

מערכת Pagewiz פרצה לחיינו בסערה לפני כ-3 שנים, אבל חוללה מהפכה של ממש בעולם דפי הנחיתה.

בניגוד ל-WIX, המיועדת לבניית אתרים, או מערכות הדיוור בהן דפי הנחיתה הם פונקציה נלווית, Pagewiz היא מערכת ייעודית לבניית דפי נחיתה, ובתור אחת שכזו היא נותנת הרבה מאוד כלים שמאפשרים לנו לעשות ככל העולה על רוחנו לבניית דף הנחיתה המושלם.

נתחיל מזה, שהמערכת גמישה לחלוטין לבנייה כרצוננו. אין מגבלות על גודל, רוחב, סוגי וגדלי פונט, מיקום פריטים בדף – כל דבר שנרצה לעשות הוא אפשרי. מעבר לשימושים הבסיסיים, המערכת מאפשר גם להוסיף סקריפטים וקודים כרצוננו, שמאפשרים להוציא לפועל גם עיצובים והתנהגויות מורכבות יותר, אם רוצים.

בנוסף מציעה מערכת Pagewiz מגוון גדול של תבניות מובנות לדפי נחיתה, גם בעברית וגם באנגלית, ותבניות חודשות נוספות באופן תדיר. בניגוד למערכות אחרות המציעות תבניות (כמו למשל מערכות הדיוור), ב-Pagewiz ברגע שייבאתם תבנית למערכת ניתן לערוך אותה כרצונכם, כך שהגמישות המלאה בעבודה נשמרת.

יתרון נוסף ומשמעותי ביותר הוא מגוון אפשרויות אינטגרציה למערכות חיצוניות. ב-Pagewiz ניתן להתחבר כמעט לכל מערכת חיצונית בקלות יחסית, בין אם ישירות על ידי ממשק האינטגרציות או באמצעות Zapier, ולא פחות חשוב מכך, ניתן להפעיל יותר מאינטגרציה אחת – כלומר, אפשר בו זמנית לקבל את הליד במייל, לשלוח אותו למערכת דיוור שתתחיל סדרת מסרים ולהעביר אותו ל-CRM לטיפול אנשי המכירות.

יתרונות מערכת Pagewiz לבניית דפי נחיתה

  1. ממשק עיצוב ובנייה גמיש מתקדם ורווי פיצ'רים איכותיים
  2. אינטגרציה מתקדמת למגוון מערכות
  3. קל מאוד להטמיע פיקסלים וקודי מעקב, וגם סקריפטים ייחודיים בעמוד.
  4. ניתן לחבור דומיין אישי לדף הנחיתה בקלות.
  5. תמיכה טכנית מהטובות שפגשנו, ובעברית!

החסרונות של Pagewiz לבניית דפי נחיתה

  1. השימוש הבסיסי במערכת הוא בתשלום (מינימום 30$ בחודש). זו לא עלות גדולה, אבל ביחס לפתרונות החינמיים הקיימים זה שיקול שצריך לקחת בחשבון.
  2. המערכת אינה ריספונסיבית באופן מובנה, מה שאומר שצריך ליצור את גרסת המובייל של דף הנחיתה שלכם בנפרד ולאחר מכן לחבר בין השניים
  3. המערכת מתאימה יותר למשתמשים מתקדמים ואנשי מקצוע ופחות לבעלי עסקים שעושים בעצמם את השיווק.

הפתרון המורכב – וורדפרס

את מערכת ניהול האתרים הפופולרית בעולם, אנחנו חושבים שאין צורך להציג. ממי שהתחילה כפלטפורמה חינמית לבלוגים באינטרנט הפכה להיות מערכת בניית האתרים הנפוצה ביותר בעולם – כ-70% מהאתרים ברשת בנויים בוורדפרס היום.

בניית דפי נחיתה בוורדפרס זה משהו שניתן לתקוף באחת משתי דרכים.

הראשונה, התקנה תוסף דפי נחיתה (לא נמליץ על אחד ספציפי כי יש עשרות כאלו) או תבנית דף נחיתה בסיסית הניתן לרכוש באחד ממאות האתרים המציעים תבניות וורדפרס. יש לציין שנדרש ידע תכנותי מעבר לבסיסי להטמעה מוצלחת ותקינה של דף נחיתה מבוסס וורדפרס, אולם היתרון המרכזי הוא נכס אינטרנטי שאינו תלוי באף אחד חוץ מכם – כלומר, לאחר הבנייה הראשונית, למעט עלות האחסון (כ-500 ש"ח בשנה, ויש גם פתרונות זולים יותר), עלויות האחזקה של דף נחיתה מבוסס וורדפרס כמעט ולא קיימות.

הדרך השנייה להקים דף נחיתה מבוסס וורדפרס היא לשכור שירותי עיצוב גרפי ותכנות, כלומר לשלם לנותן שירות שיבנה את דף הנחיתה עבורכם. ברגע שדף הנחיתה נבנה ניהול התוכן בו פשוט וידידותי ולא דורש כל התעסקות עם מבנה דף הנחיתה.

היתרונות של וורדפרס לבניית דפי נחיתה

  1. ברגע ששכרתם שירותי עיצוב ותכנות – השמיים הם הגבול. המערכת גמישה בצורה אינסופית ומאפשר לבנות וליישם כל עיצוב שעולה על הדעת, ללא שום מגבלות כמעט.
  2. נכס שלכם – דף נחיתה על בסיס וורדפרס אינו תלוי באף מערכת צד ג' לתפעולו, למעט עלות שרת האחסון, מה שנותן לכם חופש מלא בשימוש בו, כמו גם חופש להחליף ספקי שירות (לא חסרים בשוק מתכנתי וורדפרס מוכשרים).
  3. ניהול התוכן לאחר הבנייה הראשונית לרוב פשוט ואינטואיטיבי.

החסרונות בשימוש בוורדפרס לבניית דפי נחיתה

  1. עלות ההקמה הראשונית של דף נחיתה על גבי וורדפרס תהיה לרוב יקרה משמעותית ממערכות אחרות, בשל הצורך לשלם לספקים חיצוניים על העיצוב והבנייה.
  2. היתרון של נכס משלכם עלול להיות חיסרון אם תזדקקו להרבה תמיכה טכנית – כי במקרה הזה אתם ברשות עצמכם, ובעצם כל צורך טכני בדף הנחיתה שלכם יגרור פנייה למתכנת וייתכן שעלויות נוספות.

ההמלצה שלנו

לאחר שבחנו לאורך השנים את כל מנעד הפתרונות הקיימים לבניית דף נחיתה, נחתנו סופית במערכת Pagewiz, הגמישות של המערכת, הפיצ'רים המובנים ומעל לכל זה התמיכה הטכנית המעולה שלהם, ועוד בעברית(!!!) נתנו לנו שירות כולל שמאפשר לנו להרים בקלות דפי נחיתה מדהימים וממירים ללקוחות שלנו במעט מאוד מאמץ.

למען האמת גם דף הנחיתה שלנו נבנה ב-Pagewiz, ואין מרוצים מאיתנו (לחצו כאן ותראו על מה אנחנו מדברים).

יחד עם זאת, לעסקים קטנים, ובמיוחד למי שלא נעזר כרגע בשירותי פרסום ומנהל את ענייניו לבד, אנחנו ללא ספק ממליצים לפנות לבניית דף נחיתה במערכת הדיוור המועדפת עליכם (אנחנו באופן אישי ממליצים על Active Trail בחום, ובהזדמנות אחרת נפרט גם למה).

לסיכום

זכרו שדף נחיתה הוא לא חתונה קתולית, בניגוד לאתר שדורש השקעה ארוכה של זמן וכסף, דף נחיתה הוא פונקציה גמישה וקלת משקל, ואנחנו בתור עסקים ובתור מפרסמים צריכים להיות גמישים יחד איתו. למי שעושה את צעדיו הראשונים בפרסום, אפשר להקים דפי נחיתה מצויינים וראויים במערכת דיוור, וכשהעסק גדל לעבור למערכות מתקדמות יותר. בחרו את מה שמתאים לתקציב וליכולות הטכניות שלכם, ותתקדמו בהתאם

רגע, לא לגלול כל כך מהר! בואו נדבר

מוכנים לקבל תוצאות שעוד לא הכרתם מהפרסום הדיגיטלי שלכם?
יאללה, הקפה מתקרר

סגירת תפריט