הבלוג שלנו

הבלוג שלנו​

פרסום ממומן בטיקטוק – למי זה מתאים, ואיך זה עובד?

לאחרונה קיבלנו גישה מוקדמת למערכת הפרסום של טיקטוק, ואחרי שפצחנו בריקודים מביכים כיאה לפלטפורמה, התחלנו לצלול פנימה ולנסות להבין איך זה עובד, למי זה מתאים, והאם המערכת מספיק בשלה להביא תוצאות טובות כרגע. נתחיל ונאמר, שכמו כל מערכת בתחילת דרכה, יש עוד הרבה מה לשפר – בעיקר בכל הנוגע לטרגוטים. אבל היות ואנחנו רק בשלב הפיילוט בישראל, אני רוצה להאמין שהדברים האלו ישתפרו עם הזמן, וברגע שמערכת הפרסום תכנס בפול פאואר, יהיה יותר מידע לצבור ויהיו יותר משתמשים ללמוד מהם.

אז לפני הכל – איך המערכת עובדת?

מדובר במעין הכלאה בין גוגל לפייסבוק הן מבחינת התנהגות המערכת והן מבחינת הנראות, כאשר לפחות כרגע, התשלום הוא דרך הסוכנות המנהלת בלבד – כלומר את התשלום למערכת מעבירים מראש לתוך פורטל הסוכנות (בקרוב יהפוך ל"business center"), ואז בעצם ניתן ליצור advertiser ולהעביר אליו את הסכום הנדרש.

עבור אנשים פרטיים עוד לא ברור לגמרי כיצד זה יעבוד, קיבלנו דיווחים על אנשים שהצליחו להכנס למערכת לבד אך לא להעביר כסף ולא לפרסם בישראל.

לאחר שפתחתם חשבון סוכנות והעברתם כסף (בדולרים), אתם יוצרים חשבון מפרסם לעסק שאותו תרצו לקדם בממומן, ומעבירים אליו את הסכום הרצוי.
שימו לב – יש לבחור ברמת חשבון המפרסם האם מדובר בחשבון auction או בחשבון reservation

#טיפ של אלופים – הסבר קצר לגבי שני סוגי שיטות התמחור במערכת הפרסום של טיקטוק

קמפיין מסוג Auction – מכירה פומבית. בדומה למנגנון החשיפה בפייסבוק, מאחורי הקלעים מתנהלת מכירה פומבית על התוצאה. אנחנו מגדירים תקציב ונותנים ביד והמערכת מנסה להשיג לנו את החשיפות הזולות ביותר.

בקמפיין מסוג זה תקציב הפרסום המינימלי הינו 50$ ליום.

קמפיין מסוג Reservation – בדומה לקמפיין Reach & Frequency בפייסבוק ולמעשה לכל מערכת שבה קונים מראש היקף חשיפה במחיר מוגדר – אנחנו קונים מראש במחיר ידוע מראש היקף את כמות החשיפה שנקבל.

בקמפיין מסוג זה מינימום לרכישה הינו 1,000$ במחיר CPM של 6$, כלומר המינימום האפשרי לרכישה במחיר מוגדר מראש הוא סדר גודל של כ-166,666 חשיפות.

לאחר שבחרנו בסוג החשבון אנו מקימים קמפיין בדומה לשיטה בגוגל ופייסבוק: בוחרים את מטרת הקמפיין, מקימים קבוצות מודעות ובונים את המודעות עם הקריאטייב שיצרתם מראש או הכנתם בתוך הפלטפורמה. טיקטוק מציעים לעבוד עם מספר מודעות רב יחסית ולא לעלות עם קמפיין "צר" אשר מורכב מקבוצת מודעות אחת ומספר מודעות מצומצם בלבד.

ברמת הקמפיין:

בוחרים את מטרת הקמפיין, ובוחרים תקציב. מאוד דומה לפייסבוק סה"כ.

ברמת קבוצות המודעות:

בוחרים את המיקומים (שימו לב שבישראל רק טיקטוק רלוונטי כרגע), ותקציב גם כן. נכון לכרגע צריך לבחור תקציב גם ברמת הקמפיין, וגם ברמת קבוצת המודעות. שימו לב שטיק-טוק הינה חלק מקבוצת Bytedance שמפעילה אפליקציות רבות נוספות שפופולריות מאוד במזרח הרחוק, בדגש על סין והודו, כך שהשמות של האפליקציות הללו יכולים להופיע בין אפשרויות הבחירה, הגם שהן כלל לא רלבנטיות לאזורנו.

פרסום בטיקטוק - בחירת מיקומי הופעת מודעות
פרסום בטיקטוק – בחירת מיקומי הופעת מודעות

 

בנוסף לבחירת המיקומים והתקציבים, ברמת קבוצת המודעות גם בוחרים את הלינק אליו אתם רוצים שקהל היעד שלכם יגיע (בניגוד לפייסבוק בו אנו יכולים לתת לינק שונה לכל מודעה ומודעה).
דבר נוסף שבוחרים ברמת קבוצת המודעות הוא את הפיקסל אשר מותאם אישית בדומה ל"המרה מותאמת אישית בפייסבוק".

לאחר בחירת הלינק והפיקסל, ושמירת קבוצת המודעות לא ניתן לשנות את הלינק ובמידת הצורך יש לשכפל קמפיין/קבוצת מודעות עבור שימוש בלינק חדש.

פרסום בטיקטוק - הגדרת מודעה
פרסום בטיקטוק – הגדרת מודעה

ניתן לבחור גם תיוגים שבעצם עוזרים לטיקטוק להבין מי קהל היעד הרלוונטי עבורינו.
בחירת קהלי היעד כרגע כוללת גילאים, ותחומי עניין מאוד כלליים שעדיין לא ברור כמה טוב הם יעבדו לאורך זמן עם הקהל הישראלי.

נראות המודעות בטיקטוק – שונה מכל מה שהכרנו עד כה

עד כה היינו רגילים לפרסם בפלטפורמות שמאפשרות מגוון רחב של אופציות ומיקומים, כאשר בטיקטוק יש לנו מיקום אחד (הפיד של טיקטוק) ומבנה קבוע למודעה – סרטון קצר לאורך בלבד.
הכי קרוב למודעות אלו הן מודעות סטורי לאינסטגרם, כי גם הן קצרות ובאותה הפרופורציה, אך בניגוד לאינסטגרם, בטיקטוק ניתן לפרסם סרטונים בלבד.
המערכת עצמה מאפשרת להכין מצגות המורכבות מסרטונים קצרים ו/או תמונות, ואליהם לצרף מגוון רחב של סאונדים.  ניתן כמובן גם להעלות סרטון שהוכן מראש.

פרסום בטיקטוק - כך נראתה אחת המודעה שהרצנו עם סרטון שהכנו מראש
פרסום בטיקטוק – כך נראתה אחת המודעה שהרצנו עם סרטון המבוסס על תמונות שעוצבו מראש וחוברו יחד בסרטון עם אחת התבניות המובנות במערכת הפרסום

 

במקרה של טיקטוק, חשיבה מחוץ לקופסא היא הכרחית בכל הנוגע לקריאטייב

בשביל לדעת מה כדאי, ואיך כדאי לפרסם בטיקטוק, הדבר הכי חשוב הוא קודם כל להוריד טיקטוק, "לחרוש" על הפלטפורמה, ולהבין במה מדובר. הפלטפורמה מורכבת מסרטונים של 15-60 שניות, יש טרנדים שמתחלפים כל יום בערך והמון סגנונות של סרטונים שיכולים להתאים לקהלי יעד מכל הסוגים. ראינו כבר כמה מפרסמי ענק שניסו את מזלם בטיקטוק ולא צלחו, כי הם פשוט לא דיברו את השפה.

בטיקטוק שולטים הריקודים, ההומור והסלנג… בטיקטוק אוהבים סיפורים מותחים, מרגשים וכנים – והמודעות צריכות לדבר באותה השפה.  האלגוריתם המסתורי של טיקטוק, זה שאחראי להביא את הסרטונים המוצלחים לחזית הפלטפורמה בפיד ה-for you מחזק סרטונים שיש בהם מעורבות גבוהה, ומחזק סרטונים שצופים בהם ברצף. אפשר להסיק שגם בממומן טיקטוק מתנהג בצורה דומה ויהיו תוצאות טובות יותר בממומן למודעות שיקלעו ל"וויב הטיקטוקאי".

ומה לגבי ביצועי הפרסום הממומן בטיקטוק?

מצד אחד – לפחות כרגע, החשיפה זולה מאוד, הקליקים עולים גרושים וכל הנתונים למעשה מעידים על כך שניתן להשיג הרבה טראפיק, במעט כסף.
בנוסף לעלויות הנמוכות יש כמובן את עניין הראשוניות, בתור התחלה לא יהיו הרבה מפרסמים בטיקטוק ולכן התחרות קטנה יותר ותמיד טוב להיות בין הראשונים שמפרסמים בפלטפורמה חדשה, מתפתחת וייחודית.

לדוגמא – בטרגוט פתוח, הספקנו ליהנות מ-CPM במחיר של 0.44 דולר, קליקים במחיר 0.02 דולר, וקרוב ל- 800,000 חשיפות כל זה במחיר של כ-340 דולר בלבד! כמובן שאין הבטחה שאלו יהיו המחירים גם בהמשך ולכן כדאי בהחלט להיות בין הראשונים שמפרסמים ונהנים מחשיפה זולה.

מהצד השני – בגלל סוג הפלטפורמה, ה"בתוליות" שלה בישראל בעיקר מבחינת טרגוט קהל היעד, ואופי המודעות, איכות הלידים ירודה ואם לא מפעילים סינון ראוי (כדוגמת בוט המסנן לידים), אפשר לבזבז הרבה זמן על לידים לא איכותיים.

ולמי הפרסום בטיקטוק מתאים?

מלבד המגבלות של טיקטוק נגד פרסום תרופות, סמים, נשק וכל הנוגע לפוליטיקה, טיקטוק מתאים להרבה מאוד בעלי עסקים. בניגוד לדעה הרווחת, נמצאים בטיקטוק אנשים בכל הגילאים וממגוון תחומי עניין, יש מגמה הולכת וגוברת של גילאי 30+, אנשים רציניים בעלי עסקים, שנכנסים לטיקטוק.

חנויות איקומרס ואופליין, מנטורים, מאמנים וכל המסביב, ספקי שירות במגוון תחומים – כל אלו יכולים להצליח בגדול בפרסום הממומן בטיקטוק, כל עוד הם ישכילו להשתמש ביתרונות הפלטפורמה וידעו להתגבר על חסרונותיה.

דוגמה שאנחנו יכולים לתת מהקמפיין שלנו – החשיפה הייתה זולה והמודעות היו בול לקהל, אבל הגיעו לידים שחלקם הגדול היה לא רלוונטי. אז בנינו בוט, שמטרתו היא לסנן את הלידים ע"י שאלון התאמה לשירות שלנו, וכך אנחנו בעצם מנצלים את יתרונות הפלטפורמה, ומצליחים להתגבר על חסרונותיה.

בשורה התחתונה, האם אנחנו ממליצים לפרסם בטיקטוק?

כן! כל מי שזוכר את פייסבוק בתחילת דרכה יודע שהשמיים הם הגבול! כל עוד עובדים נכון וחכם, האפשרויות להצלחה הן רבות, והזדמנות להיכנס ראשונים לפלטפורמה חזקה וייחודית כמו זו היא הזדמנות חד פעמית שחבל לפספס!

אם הסתקרנתם, ואתם חושבים שהעסק שלכם יכול להתאים לפרסום בטיקטוק, אתם מוזמנים לפנות אלינו דרך הבוט המקסים שלנו ולקבל פרטים נוספים 🙂

להתחלת שיחה עם הבוט שלנו לחצו כאן

רגע, לא לגלול כל כך מהר! בואו נדבר

מוכנים לקבל תוצאות שעוד לא הכרתם מהפרסום הדיגיטלי שלכם?
יאללה, הקפה מתקרר