בורקאסט - הפודקאסט שלנו

הפודקאסט שלנו

בורקאסט פרק 4 – מי מתנהל מול הסוכנות ואיך זה קשור להצלחה?

בפרק הרביעי של הפודקאסט נסביר למה זה קריטי לדעת מי מתנהל מול הסוכנות, מדוע אותו עובד חייב לראות את כל המגרש ולהכיר את כל הנפשות הפועלות, מכיר את כל המספרים ואיך כל זה קשור להצלחה בקמפיינים.

  • נפרט מהן דרישות הסף של אותו אדם שמתנהל מול הסוכנות, ומדוע לא משנה האם התואר שלו הוא מנהל/ת שיווק או לא. 
  • נסביר מדוע היכרות, אפילו היכרות בסיסית, עם הפלטפורמות והמונחים הבסיסיים של שיווק דיגיטלי היא הכרחית לעבודה יעילה מול הסוכנות. 
  • נתאר מדוע מי שמאייש את התפקיד הזה מול הסוכנות חייב להכיר את העסק והמוצר מכל זווית ולהבין איך כל המחלקות השונות בעסק פועלות יחד, איך המוצר עובד, מהי רווחיות מבחינת העסק, מהם הבנצ'מרקים, מהם המספרים וכו'. 
  • נדגיש מדוע מנהלי השיווק חייבים להיות זמינים במידה סבירה עבור הסוכנות, ולא בעלי משרה בכירה מדי בעסק, בעלי זמן מוגבל, שלא יכולים להתפנות כדי לאשר מהלכים שיווקיים. 
  • נציין מדוע מנהלי השיווק חייבים לתפקד כ-ווסת לחץ מול התוצאות המתקבלות בעסק, לזהות ולאפיין את המגמות שהן מציגות ולשפר אותן אל מול הסוכנות, תוך כדי הימנעות ממצב של היפר- אופטימיזציה. 
  • לבסוף, נזכיר מדוע הכל שוב מתכנס למערכת היחסים בין העסק והסוכנות, שמנהלי שיווק מתפקדים כדבק ביניהם, ומדוע אותו תפקיד חייב לדעת לתקשר היטב עם בעלי התפקידים השונים בסוכנות וגם בתוך העסק עצמו. 

האזינו עכשיו בפלטפורמה המועדפת עליכם

תקציר הפרק

אור: חברים! האם אתם מוכנים לפרק נוסף של הפודקאסט ״בורקאסט״?

אורטל: בורקאסט! (סאונד אפקט של תשואות קהל)

אור: שיאללה, תודה, תודה, תודה. אפשר לשבת. אפשר לשבת.

אורטל: מה זה, מדובר באלפי אנשים.

אור: כן, אנחנו החלטנו את הפרק הנוכחי להקליט מול קהל חי באולפן.

אורטל: וואו, וואו!

אור: אפרת… האמת שאנחנו תמיד מקליטים את הפרקים מול קהל חי באולפן.

אורטל: שמע, אני אומר לך. רק על הכפתור הזה היה שווה לנו לקנות את הציוד המוגזם הזה. 

אור: הציוד הזה מוגזם… 

אורטל: אבל תראה איך שומעים!

אור: ותראה, אנחנו מה זה סקסים עם האוזניות ועם המיקרופון. כאילו, הרבה יותר מבדרך כלל.

אורטל: אני מינימום יוסי סיאס.

אור: מינימום.

אורטל: במינימום.

אור: ״ערב טוב לכם!״

אורטל: ממש.

אור: אז אנחנו בפרק חדש של ״בורקאסט״. הפרק הראשון שמוקלט עם ציוד ההקלטה החדיש!

אורטל: והמדהים!

אור: והמדהים.

אורטל: והיקר!

אור: והיקר.

אורטל: והטוב.

אור: וואו… שרכשנו. אנחנו כהרגלינו נפתח ב… אתם יודעים מה, לא. אנחנו לא נפתח כהרגלינו בהמלצה על בורקס, אנחנו נשמור את זה לאחרי הפתיח. 

פתיח: אהלן אהלן ווולקאם ל"בורקאסט", הפודקאסט שלכם על פרסום פרופורמנס, דיירקט ריספונס וכמובן – בורקס, מבית היוצר של "אורטל דיגיטל". 

אחרי שנים בעולמות האלו, צברנו לא מעט ניסיון והחלטנו שהגיע הזמן להפסיק לחפור רק בבלוג שלנו ולהקים פודקאסט מקצועי, עם כל הדברים שיש לנו לחלוק עם העולם. 

אנחנו נדבר על כל מה שמעניין בעולמות האלו. והכל, בלי להשאיר לכם פירורים על המכנסיים לפני פגישה חשובה. אז אם אתם קולגות או בעלי תפקידים שיש להם אינטראקציה עם חברת ׳פרפורמנס׳, בעלי עסקים קטנים ובינוניים שבא להם לדעת יותר וגם לקוחות קיימים שלנו, שרוצים להבין מה אנחנו עושים כל היום, כולכם מוזמנים לשמוע אותנו מברברים וגם לצאת עם כמה תובנות. האזנה נעימה!

 

אור: אנחנו נתחיל בלדבר על… על מה אנחנו הולכים לדבר היום?

 

אורטל: ממש.

 

אור: אז אורטל, על מה אנחנו מדברים היום?

 

אורטל: בגדול, אנחנו מדברים על מי מתנהל מול הסוכנות וכמה זה באמת משפיע על ההצלחה. זה נשמע כאילו… "רגע, לקחנו סוכנות ממש טובה, הם יודעים מה הם עושים, הם מקצועיים. אבל…"

 

אור: שגר ושכח, מה הבעיה?

 

אורטל: "מה הקשר? אני אוכל לתת לכל אחד מהחברה להתנהל עם זה…"

 

אור: "אני יכול לתת לקוף להתנהל עם זה". 

 

אורטל: נכון. בין המזכירה ועד למנכ״ל… (סטגדיש) יפה שאתה זוכר, כי זה כפתורים מפוזרים כאלה. אתה זוכר כל כפתור מה הוא עושה.

 

אור: אני כבר שתי דקות מחכה להזדמנות. אבל תמשיך עם זה.

 

אורטל: בקיצור, החשיבות הכל כך גדולה של מי מתנהל מול הסוכנות וכמה זה באמת קריטי. אנחנו באמת נכנס לפרטי פרטים, אבל קחו בחשבון… קחו בחשבון… אתה לא, אתה מצחיק אותי. אני מתקשה.

 

אור: אני מצטער, זה ההתרגשות מהאפקטים הקוליים.

 

אורטל: תן לנו עוד אחד (סטגדיש). בקיצור, כמה זה באמת חשוב. 

קחו בחשבון שזה פרק… באמת, יש פה מספיק מה לדבר עליו… אני חושב, ל-3 או 4 פרקים מאוחדים ביחד. אנחנו נעשה את זה סופר ממוקד.

 

אור: אנחנו הולכים לדבר על מי מתנהל מול הסוכנות, איך זה קשור להצלחה בקמפיינים… זה אמרנו. ואנחנו נתחיל ונגיד: מי שמתנהל מול הסוכנות צריך להיות מישהו שרואה את כל המגרש. אתה רוצה להרחיב על זה?

 

אורטל: כן, רואה את כל המגרש זה אומר שהוא מכיר את העסק, הוא מבין את המספרים, הוא מבין את התהליכים, הוא יודע מה קרה בשיווק בעבר, הוא יודע מה קורה היום. מה קורה היום זה ברמה שהוא מבין איפה אנחנו עומדים היום, איפה אנחנו עומדים מחר, אם יש ירידה בתוצאות – למה? אם יש לי סיכוי לדעת שתהיה ירידה או עליה בתוצאות בימים הקרובים, מה אני צריך לעשות בהתאם? זה שבאמת יודע לתת את כל הבנצ'מרקים, זה שיודע לנשום את העסק, זה שיודע שדרישות הסף כדי שיוכל למלא את התפקיד הזה, זה באמת שיהיה לו את כל הידע בתחום. את ההבנה של כל מה שאמרנו לגבי בנצ׳מרקים וכאלה…

 

אור: אורטל, אני חייב לעצור אותך כי עלה לי ישר משהו שבכלל לא כתבנו על הלוח.

 

אורטל: מה?

 

אור: אתה מכיר את הקטע הזה, שנכנס גורם שיווק חדש בעסק… לא משנה, עסק גדול או קטן, זה בכלל לא העניין. מנהלת שיווק, מנהל שיווק, מנהל דיגיטל, וואטאבר. הבן אדם עוד לא יומיים בעסק ושולחים אותו להתנהל מול הסוכנות.

 

אורטל: נכון.

 

אור: עכשיו, אתם תכף תבינו (כי אנחנו נרחיב על זה בפרק,) למה הדבר הזה הוא לא פחות מאסון לעסק ולמערכת היחסים עם הסוכנות.

 

אורטל: מה שאתה אומר כרגע, עזוב רגע מספרים.

 

אור: לא, לא מספרים. אני מדבר על מערכת יחסים.

 

אורטל: מערכת יחסים. יש פה סוכנות שעובדת (נגיד סתם דוגמא) שנה, שנתיים עם לקוח והיו הרבה הרפתקאות בדרך, יש מספרים יפים והכל בסדר. מגיע מישהו… (אפשר לחתוך את האווירה עם סכין, איך שאומרים את זה. תן לנו, תן לנו אחד).

 

אור: מה? לתת לנו? לחתוך את האווירה? חברים, אני חותך את האווירה רגע (סאונד אפקט של חרב).

 

אורטל: בקיצור, תמיד יש כל מיני התנגשויות, אחד מגיע עם איזושהי אג׳נדה וכל מיני כאלה…

 

אור: שזה בסדר.

 

אורטל: נכון.

 

אור: דרך אגב, אני חייב להגיד: מנהל או כל גורם ניהולי בארגון, הוא לא סתם מגיע. גייסו אותו כי הוא מביא ניסיון ורקע ותפיסת עולם ואיזשהו חזון לפעילות. לא רק שזה בסדר גמור (הרי בשביל זה הוא שם) אבל מה שאני אגיד עכשיו זה נשמע כאילו… באמת, איזו עצה שהיא לא שיווקית, זו עצה לחיים: בן אדם שנכנס למקום חדש, חייב להיכנס קודם כל לאיזושהי פאזה של למידה לפני שהוא בא ומתחיל, מה שנקרא, לערבב את המים.

 

אורטל: נכון. בוא נסכם את זה בשורה התחתונה. גם אם אותו אדם… אתם רואים שאנחנו אומרים "אדם" ולא "מנהל שיווק" או "סמנכ״ל שיווק" כי עוד רגע נכנס לזה, אבל גם אם אותו אדם מתכנן לבעוט לקיבינימט את הסוכנות שכרגע מתנהלת מול העסק…

 

אור: שזו זכותו, לפעמים.

 

אורטל: נכון. זה בסדר, זה בדרך כלל מגיע עם רענון. כנס. תלמד. תבין מה קורה. איך קורה. תקבל את המידע ואחרי זה תעשה איזושהי החלטה. אבל קודם כל, תבוא עם איזשהם בנצ׳מרקים מבוססים כי בדרך כלל (אם מגיע מישהו חדש), סביר להניח שזה עסק שהבנצ'מרקים שם לא באמת מוכרים ויש שם כל מיני בעיות. לא באמת היה שם מעקב אחרי המספרים כמו שצריך, דיווח מכירות וכל זה אבל בוא נרוץ קדימה. כמו שאמרנו, מי שמתנהל מול הסוכנות, זה שרואה את כל המגרש, אוקיי? זה שמבין את המספרים ומחבר ביניהם… אני אשמח להתחיל לפני שאנחנו באמת נכנסים להכול – עם דרישות הסף.

 

אור: יפה. בוא נבין מה בעצם נדרש ואני אקדים ואומר: זה לא פונקציה של טייטל, אוקיי? כי זה באמת לא משנה אם קוראים לזה "מנהל" או "מנהלת שיווק", "מנהל דיגיטל", "אחראי איקומרס", או "משה השרת". זה באמת לא משנה. אנחנו הולכים לגעת בכמה נקודות שכולן מבוססות פשוט על הנסיון שלנו – בעיקר על פערים בבן אדם שהתנהל מולנו, בתור סוכנות. ובעצם פרטנו את זה… זאת אומרת, אם היינו היום בצד של העסק והיינו צריכים לגייס את הפונקציה הזו, אלו היו הדברים שהיינו פורטים מבחינת מה היה צריך להיות אצל הבן אדם – הוא או היא, שינהלו את זה. אז קודם כל, הוא צריך להכיר שאנחנו סוכנות פרפורמנס (כמובן דיגיטל אבל פרפורמנס) והבן אדם שמתנהל מולנו צריך לדבר את השפה ולהבין את התחום. אם מגיע להתנהל בן אדם מול סוכנות, בטח ובטח סוכנות ותיקה ובסקייל גבוה והוא לא יודע מה זה טאבולה או אאוטבריין…

 

אורטל: אני אדייק, הוא צריך להבין את הבסיס. את המהות. את הכותרות. למעלה. אוקיי? הוא לא צריך להיות איזשהו איש PPC בעבר, הוא לא צריך להיכנס ולהבין מה זה כל מיני ביטויים ו-CTR וזה וזה, לא! 

 

אור: הוא לא צריך להיות הקמפיינר הכי טוב, בוא נגיד את זה במילים פשוטות.

 

אורטל: מבחינתי? שלא ידע להכנס ל-Ads Manager בפייסבוק ו…

 

אור: לא, לא. פה אני לא מסכים איתך. אני לא מסכים איתך. אני חושב שחלק מ…

 

אורטל: שוב, אתה מדבר על דרישות סף. אתה לא מדבר על האידיאל. בדרישות סף, הוא צריך להבין את המהות.

 

אור: אני חושב שבן אדם צריך להיות מסוגל להיכנס לפייסבוק וללחוץ על ה-Ad Manager ולדעת איך נראה חשבון פייסבוק, או איך נראה חשבון פרסום בגוגל.

 

אורטל: סבבה, אבל מלמעלה.

 

אור: אני אומר: הוא לא צריך להיות הקמפיינר הכי טוב, הוא לא חייב להיות מישהו Hands on. אפילו… תכף תבינו למה אנחנו הולכים להגיד את זה, אבל לפעמים דווקא מישהו שהיה Hardcore, קמפיינר המון שנים, זה עלול להיות אפילו מסוכן שהוא זה שיתנהל מול סוכנות.

 

אורטל: נכון.

 

אור: אבל הוא צריך להכיר באיזושהי רמה את הפלטפורמות.

 

אורטל: קח בחשבון שמישהו שעושה את התפקיד הזה, באופן טבעי, הוא בתהליך למידה בלתי פוסק. 

 

אור: אוקיי, יפה. 

 

אורטל: זאת אומרת, גם אם הוא התחיל היום עם דרישות סף מינימליות של להבין את הדברים מלמעלה, אם הוא שחקן נשמה אמיתי שעובד מול סוכנות טובה, תוך חצי שנה מקסימום הוא כבר מדבר את השפה, הוא מכיר את הביטויים, הוא יודע לתת את הרעיונות, הוא יודע… בוא רגע לא נתקע על זה, כי כבר חפרנו יותר מדי על דרישות הסף אבל בגדול: בן אדם שמבין שיווק, בן אדם שמבין דיגיטל, בן אדם שמכיר את הפלטפורמות, בן אדם שיודע להבדיל בין דף נחיתה ל-native, לדברים כאלה…

 

אור: שלא נאמר מה ההבדל בין אורגני לממומן…

 

אורטל: ממש.

 

אור: ולא רק בפייסבוק!

 

אורטל: בן אדם שיודע גם להיכנס לתוך איזושהי סיסטמה. זאת אומרת, הסוכנות שלחה לך עכשיו גוגל Docs עם טקסטים לדף נחיתה? אז אל תשלח לנו צילום מסך בפלאפון, דרך הוואטסאפ, של איזה קשקוש שעשית עם העט. בוא תכניס את ההערות כמו שצריך על המסמך.

 

אור: אז תראה, אתה כבר הלכת הרבה יותר High level. בוא נגיד שלבן אדם ללא זיקה טכנית, יהיה לו קשה להתנהל מול סוכנות דיגיטל.

 

אורטל: דבר אחרון, זה בן אדם שצריך באמת לראות את התמונה המלאה, אוקיי? הוא צריך לדעת לטייל בין המחלקות השונות בעסק, גם אם זה עסק קטן וגם אם זה עסק גדול, זה לא משנה. הוא בעצם, משמש… אתה יודע מה? בוא נגדיר אותו כ"דבק". הוא ה"דבק" בין הסוכנות לבין העסק. אבל גם בתוך העסק… מקודם אמרתי שהוא צריך לדעת לעשות טופס טיולים פנימי, נכון? כי אם אין לו את היכולת להחליט החלטות, אם אין לו את היכולת לבוא ולבדוק במכירות מה באמת קרה עם הלידים, אם אין לו את היכולת באמת לבוא ולבדוק מבחינת משאבים ועדויות וכל מיני כאלה… זאת אומרת, הוא לא באמת יכול לטייל בין כל המחלקות.

 

אור: אז רגע, דילגת על שני דברים חשובים, שהם תנאי מקדים לזה. קודם כל: למה אמרנו קודם בן אדם חדש זה בעייתי? כי הבן אדם שמתנהל מול הסוכנות, קודם כל צריך להכיר את העסק.

 

אורטל: לגמרי.

 

אור: הוא צריך להכיר את העסק ממש ממש טוב. הוא צריך להכיר את המוצר… אני לא רוצה להגיד ״השתמש בו״, בסדר? כי בואו… אם אתם מוכרים כדורים משלשלים… אני מקווה שאתם לא משתמשים בהם אבל הוא צריך להכיר את המוצר, לדעת מה מוכרים. ואני לא אכנס פה ל"פלסף" של ה״למה וכמה״. לא. הוא צריך לדעת מה יש לנו להציע, הוא צריך להכיר את הארגון, ארגונית. מי אחראי על המכירות, מי אחראי על הרכש. כל האנשים שיש להם ממשקים שנוגעים בשיווק, הוא צריך להכיר אותם פיזית. הוא צריך לדעת מי הם ולא צריך לעשות את הבירורים… ובאמת, זה נשמע כאילו טריוויאלי אבל היינו בסרטים האלה וזה נורא. שהבן אדם… אנחנו תקועים עם איזה משהו, צריכים לפתור… לא יודע, להתחבר בין ה-CRM לטופס לידים בדף נחיתה, והוא לא יודע עם מי לדבר בכלל ומי אחראי על זה, זה אבסורד! 

עכשיו תבינו, הדברים האלה, המטופשים האלה, עכשיו קמפיין יכול להתעכב גם שבועיים וזה קרה, מקרים אמיתיים – שקמפיין לא עולה לאוויר שבועיים והכל תקוע, למה? כי מחפשים את חיים מהמחשוב. כאילו, זה לא הגיוני. ולמה? כי הבן אדם חדש או לא לגמרי מאופס ולא מכיר. עכשיו, באותה מידה שהוא צריך להכיר את העסק, הוא צריך להכיר את הבנצ׳מרקים של העסק. דיברנו על זה הרי בפרקים הקודמים. דיברנו על איך מגדירים תוצאות, נכון? דיברנו על תיאום ציפיות… אם הבן אדם לא יודע כמה שווה לקוח, מה המודל העסקי, מאיפה מגיעה הרווחיות… יצא לנו לא מזמן לדבר עם איזשהו לקוח פוטנציאלי שיש לו כמה מוצרים, בכל מיני תחומים, ואנחנו שואלים אותו: 

״אוקיי, הרי אנחנו לא הולכים להתחיל עם לקדם עשרה מוצרים. אז עם מה נתחיל? מה הכי רווחי?״ והוא עונה: ״אממ, אני לא יודע. לא בטוח. אני לא סגור על זה״. 

"אוקיי, כמה כאלה אתה מוכר בחודש?" 

והוא עונה: ״לא יודע…״

 

אורטל: אגב, תקחו טיפ: לסגור עם לקוח כזה, זו תאונה. זה עניין של זמן עד שהוא יתפוצץ עליכם ויגיד לכם שהפסדתם לו מלא כסף. אם אתם כסוכנות לא יודעים לזהות את זה שהלקוח… מה שנקרא "לא יודע איפה התחת שלו" ולא מדויק עם המספרים, אז איך בכלל נמדוד הצלחה? איך הוא יגיד ״אוקיי, יש לנו הצלחה. עשיתי כסף״. אין לו מושג! אין לו מושג! 

 

אור: עכשיו, אנחנו לא נרחיב על זה פה… 

 

אורטל:  זה נשמע הזוי אבל רוב השוק כזה.

 

אור: נכון! עכשיו תחזרו (אני לא זוכר, זה היה בפרק 2 או לא, בפרק הקודם)… בפרק 3 דיברנו על איך מגדירים תוצאות, אז תחזרו לשם ותקשיבו לזה שם. אנחנו לא נרחיב על זה פה אבל הבנצ'מרקים הבסיסיים… זאת אומרת, בן אדם צריך לענות על השאלה: כמה שווה ליד? כמה צריך לעלות ליד? כמה שווה לקוח? אלו השאלות שצריך לדעת לענות עליהם. עכשיו אני חוזר אל הנקודה שאורטל נעצר בה קודם וזה הנושא של סמכות, קבלת החלטות ואותו טופס טיולים פנימי: אם כל החלטה ברמת לאשר מודעה, לאשר תקציב, לאשר הסטה… של לפתוח ערוץ חדש בטאבולה, לעלות את הסרטון ביוטיוב… אני לא יודע מה, אם על כל דבר הוא צריך ללכת ולחכות ששני דרגים מעליו יאשרו לו, הכל משותק, הכל תקוע. בן אדם צריך להיות סוג של אוטונומיה שיודעת להגיד ״כן״. גם להגיד ״לא״ זה בסדר, אבל יש לו את הסמכות לעשות את זה.

 

אורטל: ואנחנו בשוק ישראלי. הכל פה קורה מאוד מאוד מהר, הקהלים מאוד מאוד מצומצמים. אני רגע מסכם את דרישות הסף: אנחנו צריכים שהוא יבין את התחום, אוקיי? שוב, הוא לא צריך להיות פרופסור בשיווק אבל הוא צריך להבין שיווק. הוא צריך להבין דיגיטל, הבנה של הבנצ׳מרקים של העסק – כמה עולה לי ליד? כמה באמת לידים כאלו מייצרים עסקה? כמה אולי שווה לי יותר לשלם על ליד אם הוא ממיר יותר? כשאנחנו מדברים על הכרה של העסק, אז אנחנו גם מדברים על: איזה CRM אנחנו עובדים? למה הוא מתממשק? איפה יש לי את כל המידע, אוקיי? היכרות כמובן טובה עם המוצר והארגון. זאת אומרת שהוא מכיר באמת את הארגון כמו שצריך – מי מניע כל דבר וכמובן גם עם המוצר: יתרונות, חסרונות, וגם כמובן מתחרים.

 

אור: דרך אגב, שוב, זה דברים שעולים. זה הכל דברים שנתקלנו בהם. היכרות עם הארגון – אם אתה יודע שאתה צריך להגיש עכשיו משהו לאישור המנכ״ל, אוקיי? הסיטואציה ההזויה שהיתה לנו לפני 3 שנים, לא יודע אם אתה זוכר. עסק שבלוגו שלו יש שני צבעים – זה היה נראה לי כחול ואדום, או משהו כזה… 

 

אורטל: ״לא טוב כחול, תוציא״.

 

אור: ״לא טוב כחול״. מתברר… (סטגדיש) יא אללה! האפקטים פה זו הרמה הכי גבוהה… תקשיבו, זה Top of the line)… מתברר שלמרות שבלוגו ובכל השפה הויזואלית יש את שני הצבעים, המנכ״ל לא אוהב את הכחול. מנהל השיווק לא טרח להגיד לנו שלא טוב כחול בעיצוב אז אנחנו מכינים ליין שלם של דפי נחיתה ועיצובים ובאנרים לפייסבוק ומה שאתם רוצים, הכל בצבעי המותג, ומתחילים לקבל בראש. לא רק שאנחנו מקבלים רג'קטים, אנחנו מקבלים כעס. אנחנו מקבלים אש. על מה? על משהו מטופש שמנהל השיווק לא העביר לנו. 

חלק מלהכיר את הארגון, זה גם לדעת מראש מה יעבור ומה לא יעבור, מה מותר להגיד ומה אסור להגיד. זה דברים קטנים אבל קריטיים.

 

אורטל: אני אפילו אוסיף: לדעת להיות זה שמעביר דברים, גם אם המנכ״ל לא עף עליהם כי בסוף בסוף בסוף, גם הוא וגם אנחנו – נמדדים בתוצאות. אוקיי?

 

אור: חד משמעית! 

 

אורטל: כשיבואו לאותו אדם, או אישה, אוקיי, ויגידו לו ״תשמע, התוצאות לא טובות בחצי שנה האחרונה״, אף אחד לא הולך לדבר על זה שהמנכ״ל התיש אותו ופרפר אותו על…

 

אור: והתעקש להעלות איזו תמונה…

 

אורטל: בדיוק. ״כן כחול, לא כחול״, כל מיני כאלה או שהוא משגע אותו שהוא לא רואה את המודעות.

 

אור: עכשיו, כל זה מוביל אותנו לנקודה הבאה. כי בכל מערכת היחסים של מנהל שיווק, דיגיטל…

 

אורטל: רגע, לגבי דרישות הסף: דיברנו על זה שהיכרות עם המוצר והארגון, סמכות, קבלת החלטות וגם היכולת להניע מהלכים…

 

אור: נכון.

 

אורטל: אוקיי? שאף אחד לא חוסם אותו, שהוא קיבל מלמעלה את גבולות הגזרה, שזה אומר לצורך העניין… זה קשור גם לתיאום ציפיות…

 

אור: נכון.

 

אורטל: אבל ״גבולות הגזרה״ – זה אומר ש… ״תשמע, אתה תתנהל מול הסוכנות הזאת בהצלחה, או מול כל סוכנות אחרת שתרצה. אבל בשורה התחתונה? אנחנו מצפים להגיע למדדי רווחיות כאלה וכאלה. כל עוד אתה במדדי הרווחיות האלה – מדהים!״

 

אור: דרך אגב, זה לא חייב להיות מדדי רווחיות. זה יכול להיות: ״אנחנו צריכים לפחות אלף לידים ולא נגביל אותך במחיר״ או איקס מכירות או… זה בכלל לא משנה. הנקודה זה ש… שוב, דיברנו על זה בפרק הקודם אבל בסוף מה שמכתיב זה נתונים ובאמת, אם לא נגיע ליעדים, אף אחד לא יזכור שמישהו התעקש להעלות תמונה כחולה או אדומה, זה בכלל לא העניין.

 

אורטל: זה לא רק זה. זה גם בגדול, ההתעסקות בזוטות במקום בדברים החשובים באמת.

 

אור: תראה, אני בכל זאת טיפה אסתייג כי אני אגיד שיש מקום להעדפה אישית ויש מקום לסטנדרטים של מותג וככל שאתה עובד… דרך אגב, עם עסקים יותר גדולים יש התווית מאוד מאוד… לא רוצה להגיד ״קשוחות״ אלא ״קשיחות״ שבאות מברנד בוק או ממקורות אחרים לגבי איך מציגים ובאיזה פונט משתמשים.

 

אורטל: נכון, אבל זה צריך להיות שם באוויר ולא להיות העיקר. זאת הפואנטה.

 

אור: זה צריך להיות גמיש. זה לא יכול להיות משהו הרמטי, סגור, שחור ולבן שאי אפשר לזוז ממנו טיפה. בכל אופן, אלה בעצם דרישות הסף. עכשיו (כאילו דיברנו על זה עכשיו איזה 10 דקות) אבל באמת זה בסוף מתנקז לאיזשהי רשימה של חמישה או שישה בולטים קצרים. פשוט טיפה הרחבנו.

 

אורטל: ממש.

 

אור: זה באמת לא כזה מסובך. ובכל עסק יש את הבן אדם הזה שהוא נמצא בלב העניינים והוא מבין מספיק מהכל בשביל לתמרן את כל התחנות האלה ונוסיף… אתה יודע מה?

 

אורטל: אתה יודע מה? לפני שאנחנו רצים פה לפואנטה, בסופו של דבר שגם… אולי אתם תעזרו לנו להחליט איך קוראים לאיש או האישה האלה, ש…

 

אור: תנו לנו בתגובות הצעות לשמו של מנהל השיווק, דיגיטל, משהו… מרקו, וואטאבר?

 

אורטל: איך שזה לא יהיה, אנחנו רואים כל מיני שמות בתעשייה אבל שוב, אני חוזר על זה שוב: בשורה התחתונה, זה לא מנהל שיווק או סמנכ״ל שיווק או משהו כזה. זה בן אדם שיודע להסתכל על המפה מלמעלה, להכיר את כל העסק, להבין את המספרים וזה מוביל אותנו ל…

 

אור: רגע, רגע! כי אני חייב… דברים עולים.

 

אורטל: אוקיי.

 

אור: זה חייב להיות מישהו עם זמינות סבירה ולכן זה לא יכול להיות מישהו בכיר מדי או עמוס מדי, עסוק מדי…

 

אורטל: וואו! נקודה מטורפת.

 

אור: הדבר שהכי מטריף אותנו, זה שבאים אלינו עכשיו… נכנס איזשהו תיק, איזושהי פעילות, רוצים נורא מהר לעלות לאוויר אבל הבן אדם שמופקד על להתנהל מולנו לא זמין. הוא בפגישות. הוא בישיבות. יש לו דברים יותר חשובים מאתנו, מהקמפיין הזה ובסוף הכל תקוע. למה? כי הבן אדם אשכרה לא פנוי לעבור על מייל או לאשר מודעה, או לאשר תקציב.

 

אורטל: וזה בן אדם שאמר לנו: ״אני רוצה לעלות לאוויר אתמול!״

 

אור: בדיוק. הדד ליין הוא אתמול, אבל הזמינות היא ״דבר איתי בעוד שבוע״.

 

אורטל: נכון. תשמע, הועלתה פה נקודה שהיא קריטית. אני מתפלא על עצמנו שלא רשמנו אותה פה על הלוח אבל הזמינות הזו היא קריטית. זאת אומרת: יכול להיות גם אותו אדם עם אקסטרה זמינות, שבא ויוזם ובודק ורוצה לראות איך לשפר ואיך לשדרג. זה סופר קריטי וכמובן, שהקיצון השני הוא מצב שהוא פשוט לא זמין לנו. עכשיו, בשורה התחתונה: אחת הנקודות הכי חשובות שאני חושב שרשמנו פה, זה… טוב בוא לא נקרא לו ״המנהל שיווק״, קשה לי עם האדם או אישה…

 

אור: בוא נקרא לו ״מנהלת שיווק״.

 

אורטל: מנהלת שיווק.

 

אור: כי אנחנו מאמינים בהזדמנות שווה.

 

אורטל: אז הנקודה הסופר קריטית היא מנהלת שיווק כווסת לחץ, אוקיי? זאת אומרת… אני אסביר. אם אותה מנהלת שיווק יושבת בתוך הקול סנטר, אוקיי? מי שמספק לידים לקול סנטר יודע איך זה: פתאום יש איזושהי שעה עייפה או פתאום הגיעו איזה 5 לידים אחר אחרי השני שהם באיכות קצת פחות טובה, בלה בלה בלה בלה בלה… מיד יש פה איזשהו חיבור רגשי, נוראי. ואותה מנהלת שיווק אמורה לעשות… הדרך הנכונה לנהוג כאן, היא חד משמעית לא לרוץ לסוכנות עכשיו ולייצר פה רעידת אדמה, אוקיי? כן צריכה להידלק לה נורה, כן היא צריכה לעקוב אחרי המספרים, כן היא צריכה לוודא שזה לא איזושהי מגמה, אוקיי?

 

אור: או! או! זה יפה. המילה ״מגמה״…

 

אורטל: ״פיק״ ולא ״מגמה״, אוקיי?

 

אור: המילה ״מגמה״, צריך לזכור אותה. כי אני חושב שהיא קריטית.

 

אורטל: רגע, דבר אחרון לגבי זה: לפני שרצים לסוכנות, יש המון ניתוחים פנימיים שאפשר לעשות. יכול להיות שלפני שאותה מנהלת שיווק תבוא ותגיד ״כל הלידים לא בסדר", "כל הלידים מכחישים פנייה״, או לא יודע מה, אוקיי? בואו רגע נבדוק אולי יש איזשהו מכנה משותף בין הלידים האלה? זה יכול להיות שמישהו ספציפי שטיפל בלידים האלה הוא חדש או לא מנוסה או עייף או לא יודע מה… יכול להיות מצב שמפלטפורמה אחת ספציפית (מדף נחיתה/מאמר אחד ספציפי) הגיעו הלידים האלה? בואו נבדוק למה זה קרה דווקא שם, אוקיי? זאת אומרת: ברגע שאתם באים כמנהלת שיווק חכמה, יודעת, שמכירה את המגרש ויודעת לעשות את הבדיקה של הבנצ'מרקים ושל המספרים מסביב, לפני שהיא מגלגלת את האחריות לסוכנות ובאה בהיסטריה, אז בדיוק זה הסעיף. הווסת לחץ הזה. גם יכול להיות שבפנים… סורי שאני חופר רגע.

 

אור: לא, תחפור. תחפור. אני חם.

 

אורטל: זה קריטי כי אנחנו תמיד מחפשים כאבים של לקוחות, אז זה הכאב שלנו. כי אם אותו אדם שמתנהל מולנו מעיף אלינו כל לחץ קטן שמתעורר בפנים בארגון… אתה יודע מה זה בסוף מייצר? זה הביטוי הפנימי אצלנו. ההיפר-אופטימיזציה הזאת. אני רוצה רגע לתת דוגמא… 

 

אור: רגע, כוכבית. אלה עכשיו שישים שניות על היפר-אופטימיזציה. (מוזיקת רקע) יפה.

 

אורטל: תשמע, אני מכור לזה. 

 

אור: תשמע, אני הולך לישון עם זה.

 

אורטל: אני הולך להכניס את זה לשיחות עם שני.

 

אור: זה גאוני! תקשיבו. היפר-אופטימיזציה…

 

אורטל: היפר-אופטימיזציה זה קמפיינר שמאבד את הראש. הוא בלחץ, הוא עושה פעולות מהירות…

 

אור: בוא בוא, דבר מאוד פשוט, מאוד פשוט. קמפיינים, כמו בהשקעות – זה לא Day trade.

 

אורטל: נכון.

 

אור: אתה לא נכנס ומקבל החלטות ברמה של שניות ודקות, גם לא ברמה של שעות. אורטל הזכיר קודם את המילה ״מגמה״, אז החלטות אנחנו מקבלים על בסיס מגמות ומה זה מגמות? זה אומר שמצטבר מספיק מידע על פני מספיק זמן, בשביל לראות איזשהו קו שאתה יכול להגיד שיש לו איזושהי משמעות סטטיסטית וזה לא סתם איזושהי שגיאה.

 

אורטל: נכון! לא להיות מבוהל, לא לעשות החלטות על סמך זה שמתוך 200, 300, 400 לידים ביום – הגיעו איזה 5 לא בסדר פתאום, בחצי השעה האחרונה. זה להיות חכם ולבדוק את הדברים לפני.

 

אור: ״מגמה״ דרך אגב, זה גם להבין מה השעות המתות. ובואו, אין עסק בעולם שאין לו שעות מתות. במדינת ישראל, אנחנו אוהבים לצאת להפסקות צהריים פה בין 12 ל-2. בהמון המון תחומים, בין 12 ל-2 ואפילו עד 3, זה שעות מתות! פחות לידים, יבש, שקט במוקדים… כמובן שיש עסקים שאצלם זה לא ככה, אבל זו לא הנקודה. הנקודה היא ש… אפרופו דרישות הסף של להכיר את הבנצ'מרקים של העסק, להבין את העסק, לחיות את העסק… 

 

אורטל: להבין שלצורך העניין זה קהל של נשים או אמהות והן זמינות בערב, בבוקר מוקדם… בלילה, צהריים.

 

אור: וב-4 אוספים מהגנים, או כל דבר אחר… אז זו בדיוק הנקודה: בן אדם שמתנהל מול הסוכנות, הוא מכיר את העסק, הוא מכיר את הדינמיקה, הוא מכיר את הקהל, הוא מבין את המוצר. הוא יודע לא לעשות רעש ובלאגן ולהלחיץ את הסוכנות ולהכניס את כולם לסטרס נוראי על משהו שהוא פשוט דינמיקה של היום.

 

אורטל: מנהלת שיווק חכמה שמבינה את העסק ומבינה גם מספרים, היא יודעת להסתכל מלמעלה ולהגיד ״אוקיי, רגע. מה אני עושה כרגע? אני הולכת להכניס את הסוכנות להיסטריה ולשינויים על סמך זה שמשהו קרה בחצי שעה האחרונה? לא. גם לא על סמך יום אחד״. 

זאת אומרת: גם אם היה יום יחסית חלש, זה אמור להיכנס לאיזושהי סטטיסטיקה, אנחנו מסתכלים על זה שבועי. אנחנו לא מסתכלים עכשיו חצי שנה, שנה, או רבעון. ברמת השבוע. אם יש איזושהי מגמת ירידה, כמובן שצריכים לעבוד על זה. 

עוד דבר קטן: אותה מנהלת שיווק חכמה, אם היא מחוברת לתהליך באמת והיא עובדת עם סוכנות טובה שמדווחת לה כל הזמן והיא חיה את זה, אוקיי? אז אם היא יודעת שאתמול הרמנו איזושהי פריסה חדשה, קמפיינים חדשים, מודעות חדשות… סביר להניח שהיום או מחר, יהיה יחסית חלש עד שהדברים יתחילו להתרומם ולתפוס ואין לאף קמפיינר משהו לעשות עכשיו במיידי, SOS מעכשיו לעכשיו, ברמת השעה, בכדי לספק יותר לידים. אוקיי? והיא תעשה פעולות פנימיות… 

 

אור: שלא נדבר על זה שאותו מנהל או מנהלת שיווק ילכו ויבדקו כשלים פנימיים. תקלה באינטגרציה, תקלה ב-CRM, תקלה בדשבורד, תקלה במערכת מדידת שיחות… זה לא משנה. כבר נתקלנו ביותר מדי מקרים שהיה… הפכנו קמפיינים מלמעלה למטה ובנינו אותם מחדש ובסוף התברר שלידים לא עברו בגלל שהם נתקעו באיזה … לא יודע איפה, ולא עברו. וזה אבסורד! כי בעצם אשכרה לקחנו משהו טוב, קימטנו, זרקנו לפח, בנינו משהו חדש ולא בהכרח טוב באותה מידה ועל בסיס מה? על בסיס כלום.

 

אורטל: עכשיו תראו, יש היפר-אופטימיזציה ברמת הקמפיינים – שזה קמפיינר מבוהל שרץ ועושה המון שינויים כי רוצים ממנו תוצאות כאן ועכשיו. ויש היפר-אופטימיזציה בתוך העסק, אוקיי? האינטרס שאותה מנהלת שיווק תהיה חדה ומכירה את המספרים, הוא גם של הסוכנות וגם של העסק. מה זה היפר-אופטימיזציה בתוך העסק? יכול להיות שאתם עובדים כרגע בסוכנות מדהימה, אבל אם המנכ״ל בא לאותה מנהלת שיווק ואומר לה ״תקשיבי, מה קורה? אנחנו בירידה!״, והיא לא יודעת לתת לו בשלוף את המספרים ואת הסיבה לדבר הזה… היא לא מחוברת לתהליך, אותו מנכ״ל יגיד לה ״אוקיי, אז בואי נחליף זריז את הסוכנות כי הם לא מספיק טובים״. יכול להיות שאותה סוכנות היא ממש ממש טובה, אוקיי? דרך אגב, על זה יושב היפר-אופטימיזציה, על זה שקמפיינר הולך עכשיו לשרוף קמפיין טוב לפני שבכלל הוא הבין מה קורה איתו, כי הלקוח לחוץ.

 

אור: דרך אגב, האש הזאת לא חייבת להיות מופנית אל הסוכנות. היא יכולה להיות מופנית לאנשי מכירות טובים, מנהל מערך מכירות, למנכ״לים, לבעלי תפקידים!

 

אורטל: ברור, זה בסופו של דבר כדור שלג, אוקיי? בסופו של דבר… תשימו לב, עסקים שמחליפים ספקים כל הזמן במהירות מטורפת, אחרי חודשים-שלושה כבר מחליפים סוכנות. יכול להיות שהם נפלו על איזושהי סוכנות לא טובה – אחלה אבל זה סוג של היפר-אופטימיזציה. 

זאת אומרת: לפני שאנחנו בודקים את התהליכים הפנימיים ובוא, אור… כמובן, בלי שמות אבל כמה מההיסטוריה שלנו אנחנו זוכרים תהליכים ולקוחות שבסופו של דבר אמרנו ״אנחנו משחררים. אנחנו לא נלחמים על זה יותר״.

 

אור: נכון.

 

אורטל: ״אנחנו חותכים את מערכת היחסים הזאת״. בסופו של דבר זה היה יושב על עסקים. שוב, חשוב לי רגע להדגיש – אנחנו לא מחפשים לגלגל אחריות אבל יש פה מערכת יחסים שכל אחד מהצדדים אמור כל הזמן לחפש את האחריות, אוקיי?

 

אור: חד משמעית.

 

אורטל: אנחנו נתקעים על זה המון סביב העניין הזה שמנהלת השיווק כווסת לחץ בסופו של דבר, כי בסופו של דבר, הכל מתחיל ונגמר בזה. כמה פעמים… 

 

אור: זה כאילו להגיד ״מה, כולם משוגעים?" 

 

אורטל: נכון 

 

אור: "כולם משוגעים? אני השפוי היחידי? כי אם אני מחליף את כל האנשים סביבי כל הזמן… את הסוכנות, המנהל שיווק, אנשי המכירות, כל הזמן כולם מסתובבים ורק אני הקבוע היחידי, אולי אני עושה משהו אחרת?"

 

אורטל: בוא ננסה לחשוב על איזושהי דוגמא מוחשית? כי אני חושב שאנחנו מדברים פה יותר מדי באוויר ואני חושש שלא יבינו אותנו עד הסוף. דוגמא לעסק שעבד איתנו… כמובן בלי שמות. תן לי דוגמא מהותית. דוגמא לעסק שכל מערכת היחסים שם בסופו של דבר התחרבנה כי העסק או מי שמתנהל מולנו פשוט סירב להבין משהו.

 

אור: אתה יודע מה? אני אתן דוגמא: היה לנו לקוח בתחום האיקומרס, לקוח שעבד איתנו די הרבה זמן ואני לא מתבייש להגיד, זה היה עסק שהבאנו לו הצלחה לא מבוטלת. הוא התחיל איתנו כשהוא היה ממש ממש קטן, סיים לעבוד איתנו כשהוא היה ממש ממש גדול אבל לא משנה כמה פעמים ההחלטות שקיבלנו ברמת הקמפיינים… בין אם זה הקצאות תקציב, המלצות תקציב, קריאטיב, תזמון של דברים, הוכיחו את עצמם פעם אחר פעם – פשוט המשכנו לקבל תלונות על כל מיני ניואנסים במודעות, או תזמון, או פעם אחת לא ענינו בזמן… שלחו לנו איזה מייל, או איזה וואטסאפ ולא ענינו תוך איזה… לא זוכר מה, שעה, או שעתיים… כאילו, לא משנה כמה שהפעילות הלכה וצמחה, כאילו לא היו מרוצים פשוט. 

הנקודה היא כזו: כאילו, למרות שהדברים עבדו טוב ניסו לדחוף אותנו לעשות כל מיני פעולות… 

 

אורטל: אני אדייק אותך. זה היה לקוח… שוב, אנחנו לא פה על איזשהו מסע השמצות, כן? אין פה שמות על השולחן. דרך אגב, זה חלק ממה שבנה אותנו. זה חלק ממה שבנה את התהליכים שלנו וזה חלק ממה שעוזר לנו היום לדעת לסנן לקוחות. לא בגלל שאנחנו אנשים רעים או שאנחנו לא רוצים אותם. בגלל שאנחנו מבינים שאנחנו וסוכנויות אחרות מתאימים ללקוח ברמה מסוימת. זאת אומרת, לשלב מסוים בתהליך התבגרות שלו.

 

אור: דרך אגב, זה נשמע כאילו אנחנו מדברים על מערכת יחסים אבל זה בפועל היתה נקודה שבה הבן אדם הלא נכון בעסק התנהל מולנו, זה הכל.

 

אורטל: ממש! זה עסק שבסופו של דבר סיפקנו לו תוצאות מדהימות. הגענו לכל היעדים שהם רק הציבו. הם ישבו אצלנו בפגישה הראשונה ואמרו שבחלום שלהם הם מגיעים לזה וזה… והגענו לשם מהר מאוד. אבל בסוף, כל מערכת היחסים נפלה על ״אם המודעות כן יפות, לא יפות. כן כתוב ככה, לא כתוב ככה״.

 

אור: או כן ענינו למייל ב-6 בערב, לא ענינו למייל ב-6 בערב.

 

אורטל: בדיוק.

 

אור: זאת התעסקות בזוטות במקום באשכרה הצלחה עסקית משוגעת שמונחת על השולחן.

 

אורטל: זה מרגיש מגוחך שאנחנו מדברים על זה…

 

אור: נכון? ממש. אבל זה אבסורד, מערכת יחסים של כמעט שלוש שנים… על מה נפלה? על איזו מודעה שהעיצוב פחות מוצא חן בעיניי מישהו שהתנהל מולנו וזה שלקח לנו יותר מחצי שניה לענות למייל. זה כאילו אבסורד.

 

אורטל: אם נסכם את זה, אתה יודע על מה זה נפל? על זה שאותה מנהלת שיווק לא הבינה שיש פה מערכת יחסים אמיתית של הדדיות. זאת אומרת, בוא נדבר על זה רגע. זאת אומרת עסקים צריכים להבין ש…

 

אור: דיברנו על זה בפרק הקודם. שזו לא משיכת חבל.

 

אורטל: דיברנו על זה, זו לא משיכת חבל…

 

אור: אבל זה טוב לחזור על זה, כי זה כאילו זה משהו שעדיין לפעמים מתפספס. שימו לב עוד משהו לגבי דרישות הסף: באותה מידה… פרטנו כל מיני דברים, אחת הבעיות זה שאם מתנהל מולנו מישהו שלא מבין את התחום… לא פרסום ולא שיווק ולא דיגיטל, ואז הוא מתחיל לתת לך רג'קטים על דברים מנותקים לחלוטין.

 

אורטל: והבן אדם הזה?

 

אור: ״לא כותבים פוסטים ארוכים. לא כותבים פוסטים קצרים. לא שמים פוסטים צהובים״. אני לא יודע כל מיני…

 

אורטל: והבן אדם הזה? הוא הכל.

 

אור: הוא הכל.

 

אורטל: הוא הכל. אם יושב הבן אדם הלא נכון, או האישה הלא נכונה…

 

אור: אני אגיד את זה מאוד מאוד פשוט. אל תתנו למזכירה של החברה להתנהל מול סוכנות הדיגיטל שלכם. לא אם אתם רוצים אשכרה להגיע אל תוצאות. וסליחה יכול להיות גם… זה לא חייב להיות המזכירה.

 

אורטל: אני הולך לחלוק עליך עכשיו. תקשיב, אם אותה מזכירה יושבת שמה הרבה שנים, מכירה את העסק על בוריו, מכירה את כל האנשים, את כל המחלקות, חיה אותו וכל מה שצריך לסגור איתה זה איזשהו… אני לא אגיד קורס בסיסי, אבל איזשהו ליווי צמוד כדי לסגור לה את העניין של הדיגיטל…

 

אור: אני לא מסכים איתך על זה.

 

אורטל: יש מצב שהיא תעשה עבודה הרבה יותר טובה מרוב האנשים ש…

 

אור: מאוד תלוי בעסק אבל אורטל, אם לבן אדם שמתנהל מול הסוכנות אין… הוא לא באוריינטציה ניהולית, אלא הוא סוג של טכנאי בתוך העסק, וזה לא משנה אם זו מזכירה או מתאם שיווק או מנהל פרויקטים זוטר, אם לבן לאדם, אין לו סמכות לקבלת החלטות… תשים לב, הגדרנו דרישות סף. אתה חייב לענות פה על סמכות קבלת החלטות, על יכולת של להניע מהלכים. מצטער, אבל לרוב – מזכירות וכל מני מתאמים, אין להם…

 

אורטל: לא, לא. אז אני מדבר על מישהי שיושבת שם שנים.

 

אור: אז אני אומר לך שהיה לי לקוח שרציתי לתת מקודם כדוגמא (אפרופו דיברנו על ווסת לחץ ולמנוע היפר-אופטימיזציה): לקוח שעבדתי איתו מספר שנים, כמובן שלא נזכיר שמות, רק נגיד מוסד לימודי כזה או אחר שישב בנקודה טיפה מרוחקת בצפון הארץ ולכן נדרשנו מלכתחילה להביא לקוחות שיודעים שהמקום רחוק, ויודעים שקשה להגיע אליו, וגם גרים באזורים מסוימים והכל והכל… אבל כולנו יודעים שבדיגיטל, כמו בדיגיטל, לפעמים טירגוט הוא לא הרמטי ולפעמים התפלק לך ליד מאילת גם כשאתה מנסה לטרגט את תל אביב, אין מה לעשות. העניין הוא שאותה מזכירה… והיא הייתה מזכירה, אוקיי? ותיקה מאוד, מחוברת, מקושרת. וזה היה בסה"כ ארגון לא גדול, אוקיי? אבל בסופו של דבר, היא הייתה עובדת יחסית זוטרה, מזכירה/יועצת לימודים וכל פעם שהיה מגיע ליד 1 ל-30, אחד ל-40 לא מהאזור הגיאוגרפי, או שאמר ״אה, לא ידעתי שאתם כאלה רחוקים״, הייתה דרמה, שיחות, ישיבות, ״אלוהים ישמור! הקמפיין לא טוב, תזרקו הכל תתחילו מחדש״. עכשיו, לדבר הזה, דרך אגב, יש שם. (אני פותח רגע כוכבית): לדבר הזה קוראים ״אפקט האחרונות״ והוא מאוד מאוד נפוץ בטיפול בלידים, שליד אחד או שניים עם איזושהי חריגה ממה שרצוי – זהו! זה חזות הכל. ועכשיו נכנסים לאיזו היסטריה וישיבת חירום.

 

אורטל: דיברנו מקודם על החיבור הרגשי?

 

אור: לא חושב שדיברנו על החיבור הרגשי. 

 

אורטל: בוא רגע ניגע בזה כי זה בדיוק זה. 

 

אור: חברים, אנחנו מתנצלים. הפרק הולך טיפה להתארך אבל וואללה, זה דברים סופר חשובים.

 

אורטל: זה פרק שדחפנו שניים, שלושה פרקים אל תוך אחד אבל זה נושא אחד. 

 

אור: גם עוד לא נתנו המלצה על בורקס. 

 

אורטל: חכה, בסוף.

 

אור: בסוף.

 

אורטל: אני עוד מנסה להיזכר על מי אני נותן המלצה.

 

אור: לא, אני יודע. יש לי הפעם.

 

אורטל: לא באתי מוכן.

 

אור: אני באתי מוכן.

 

אורטל: בקיצור, החיבור הרגשי זה אומר שאותו אדם, אותה מנהלת שיווק שמתנהלת מולנו, לא יכולה להיות אותו בן אדם שיושב ומנהל לצורך העניין את מוקד המכירות, את הטלפונים כי בשורה התחתונה, כמו שאמרנו, יש שעות מתות ויש פה ושם איזה ליד מעפן ומכירות זה מקום עם הרבה לחץ ועצבים והיסטריה.

 

אור: הוא לא יכול לווסת את הלחץ, כי הוא הלחץ.

 

אורטל: נכון, הוא הלחץ. אוקיי? מי שיושב בתוך ״מעגל המכירות״, נקרא לזה, לא יכול להתנהל מול הסוכנות כי בכל רגע הוא ינסה לגלגל חזרה אל סוכנות את ההיסטריה הזאת – ואני יכול להבין אותו אבל זו לא פעולה נכונה. 

למעשה, החיבור הרגשי הזה גם יכול לבוא, דרך אגב, גם בעסקים גדולים מאוד, אוקיי? גם קטנים מאוד… זה לא משנה. לצורך העניין, פגשנו לקוח… כמו שאני הולך לספר כרגע, לקוח שיושב בבית ומנהל לבד תקציב של משהו כמו… כמה זה היה?

 

אור: מיליון שקל?

 

אורטל: מיליון שקל בחודש?

 

אור: יותר אפילו.

 

אורטל: קמפיינים לחו"ל, אפליקציה… יושב לבד ועושה את זה. פתאום נכנסת איזושהי סוכנות אז החיבור הרגשי הזה, זה שבן אדם בשנה, שנתיים האחרונות, יושב בבית ומנהל קמפיינים ומרפרש את זה ובוא, אני ואתה יודעים טוב מאוד מה זה להיות המכור הזה למספרים, אוקיי? ופתאום נכנסת סוכנות. הבעיה פה בכלל היא ברמת מערכת היחסים. זאת אומרת, בוא תשחרר אותו עכשיו מההתמכרות הזאת.

 

אור: יש פה שני דברים. קודם כל, הוא כל כך מחובר לזה רגשית שיש לו הרגלים. יש לו הרגלים, דרך מאוד מסוימת לעשות דברים שגם הובילה אותו להצלחה מסוימת, וצריך לתת לאנשים… דרך אגב, כל לקוח שהיה אצלנו והוא בן אדם שניהל את הדברים בעצמו – מה שנקרא, הקרדיט שמגיע, מגיע! מדובר על אנשים שעשו לא מעט דברים מדהימים בכוחות עצמם, למדו דברים שהם לא היו בתוך השוטף שלהם והצליחו אבל מה קורה? 

 

אורטל: הם מגיעים למצב שהם קמפיינרים יותר טובים מרוב הקמפיינרים בשוק.

 

אור: נכון! וזה מדהים. אממה? הם מגיעים בסוף לסוכנות, נגיד כמונו. ובאמת, יש דברים שאנחנו נדע לעשות יותר טוב מהם, כי בכל זאת אנחנו חיים הרבה תחומים והרבה שנים ועוסקים רק בזה…

 

אורטל: רגע, אני רוצה רק להגדיר: אותו לקוח יגיע בדרך כלל לסוכנות כמונו או אחרות לטובת שני דברים: 

  1. הוא רוצה לפנות את הזמן. העסק צמח בזכות העבודה הטובה שלו והוא לא יכול להמשיך לנהל את זה.
  2. הוא כנראה נתקל באיזושהי תקרת זכוכית, הוא רוצה לעשות סקייל והוא לא מצליח.



אור: יפה. עכשיו, מה קורה? לאותו בן אדם קורים שני דברים:

  1. יש לו פשוט הרגלים. הוא רגיל שהמודעות נכתבות בצורה מסוימת, הוא רגיל שלקמפיינים קוראים בשמות מסוימים ושמטרגטים ככה ולא ככה ואלף ואחד דברים ופתאום, נכנס מישהו ועושה את זה שונה ממנו. ומבחינתו, זה שבר.

 

אורטל: נכנסת לשמות של קמפיינים. בוא תשכנע אותו קודם כל, לפני הכל, להפסיק להיכנס למערכות. להפסיק להיכנס למערכות ולרפרש.

 

אור: עכשיו, זה לא יקרה. זה הדבר הראשון. והדבר השני זה שאותו בן אדם מדבר איתך בהתחלה כשהוא אומר ״אני רוצה לעשות. אני אסע לפה ואני אדבר עם ההוא ושת״פים ופיתוח עסקי״ ואז קיבלת את ההגה (אתה הסוכנות קיבלת את ההגה) ואותו בן אדם קם בבוקר והוא כאילו…

 

אורטל: והוא לא יוצא מהאוטו ללכת להביא לך שת״פים, הוא יושב לידך כמו מורה לנהיגה… 

 

אור: הוא יושב ומרפרש את ה-Ad manager. הוא לא יודע מה לעשות כי אין לו… נוצר ואקום בחיים שלו. אני לא יודע אם אתה זוכר, היה לנו לקוח מאוד חביב שאנחנו מאוד אוהבים אותו עד היום. אני לא אציין את שמו, אבל אני מאמין שהוא יזהה את עצמו בסיפור ויכתוב לי על זה בנפרד. כל פעם שהוא היה נוסע לאיזושהי פגישת עסקים, היה לו כאילו פתאום זמן שהוא בטיסות או בנסיעות והוא לא יכול לגעת בקמפיינים וכל פעם היינו צוחקים – "הנה, עכשיו יש לך איזה יומיים שאני לא זמין ולא נוגע, בטח התוצאות ישתפרו!" כל פעם היינו צוחקים על זה. אני יכול מאוד להבין את זה. כי בואו, חבר'ה, גם אנחנו פה המכורים. אנחנו פה ה-מכורים. 

 

אורטל: אם אתם הלקוח הזה, אז תעשו עבודה עם עצמכם לפני שאתם בכלל לוקחים סוכנות ותחשבו אם זה בכלל יעשה לכם טוב.

 

אור: כי דרך אגב, מה יקרה? אתם תעשו סיבוב, תעברו איזה 4 או 5 סוכנויות ותהיו מאוכזבים מכל מי שתפגשו. תיכנסו גם לחרדה שאף אחד… או שהעסק לא מספיק טוב ולא יכול לגדול, או שאף אחד לא יכול לעולם להחליף אתכם.

 

אורטל: שאין לכם תחליף, שאף אחד לא יכול לנהל את הקמפיינים האלה כמוכם. 

 

אור: וחברים, אני באמת אומר, דרך אגב, כמו שלנו יש תחליף, לכל אחד יש תחליף. ועסק לא יכול לגדול בלי לשחרר ובלי לתת לאנשי מקצוע טובים לקחת תפקידים מסוימים ולעשות אותם. וחברים, אנחנו נכנסים פה בעצם לשורה התחתונה. דיברנו על מי מתנהל מול הסוכנות ואיך זה קשור להצלחה בקמפיינים, גלשנו קצת לאיך זה קשור להצלחה בעסקים ואיך זה משפיע על מערכות יחסים ובין לבין, אני חושב שכל מי ששומע את זה בצד לקוח, אני חושב שאם אתם כרגע מגייסים או מכשירים מישהו לתפקיד של להתנהל מול הסוכנות… ושוב, אמרנו, הטייטל ממש לא מעניין. מה שמעניין זה האם הוא עומד בקריטריונים מסוימים והאם הוא ידע לעשות את התפקיד הזה. ובאמת אני אומר, לפעמים כל הצדדים יכולים להיות עם הכוונות הכי טובות והפרסונה שמתנהלת מול הסוכנות זה Make or break לכל הסיפור. גם הקמפיינים, גם המערכת היחסים… הכל יכול לשבת על הבן אדם הלא נכון.

 

אורטל: אגב, ה-Make or break, הוא די מקצועי. אבל אני חייב להגיד שלפני הכל, זה חייב להיות מישהו שהוא טוב בתקשורת עם אנשים.

 

אור: אה, חד משמעית!

 

אורטל: זה מישהו שכמו שאמרתי מקודם, הוא הדבק. זה מישהו חייב להיות דבק. תחשבו כמה תפקידי דבק יש לו. הוא צריך לדעת להתנהל מול הסוכנות ולבנות איתה איזושהי מערכת יחסים ברמה חברית שרוצים "לתת לו יותר", מה שנקרא. הוא צריך לדעת לטייל, לעשות את הטופס טיולים בפנים, בבית ולקבל את האישורים על כל מה שצריך כי הסוכנות לא הולכת עכשיו לעשות את הפינג-פונג בין האנשים השונים בעסק. הוא צריך לעשות את זה. הוא צריך להגיע עם החלטה, עם פואנטה, ובסופו של דבר, גם יכולת לנהל מהלכים, להוביל מהלכים… כמו שאמרנו, לווסת את הלחץ ובעניין הזה אני רוצה לתת איזושהי דוגמא: יש לנו איזשהו לקוח גדול עם תקציבים באמת באמת גדולים. מי שמתנהל מולנו מתחילת התהליך זה סמנכ״ל שיווק, אוקיי? באיזשהו שלב, המנכ״ל נכנס לתמונה. עכשיו אותו מנכ״ל באמת מחובר למערכות השונות, מחובר לדברים. יושב ומרפרש וגם יושב פיזית בין הקול סנטר לבין השיווק. מה שקרה זה שהגענו למצב שמערכת היחסים עם אותו מנכ״ל לא טובה מהסיבה הפשוטה שהוא לא יודע לווסת את הלחץ. הוא מיד משגר את זה אלינו.

 

אור: ומסיבות מובנות יש לציין, הוא יושב במקום הכי לחוץ וכל פער… עכשיו שעה מתה בלידים, הוא מרגיש את האש בוערת מתחת לרגליים. אני לא יכול לא להבין את זה, אני חייב להבין את זה. זה בסדר.

 

אורטל: נכון.

 

אור: כל העניין שלו, זה לא להעביר את זה אלינו. ודרך אגב, הוא לא מסוגל.

 

אורטל: רגע, אבל אני רוצה להגיע רגע לפואנטה שאותה מנהלת שיווק, מעבר להיותה מומחית בחיבור עם אנשים, בלהיות הדבק הזה, בלדעת לחבר… הרי בסופו של דבר היא סוג של אינטגרציה בין המערכות השונות. 

עכשיו, בסופו של דבר, היא צריכה לדעת גם לחשוב: ״אוקיי, הנתונים כרגע מראים שיש ירידה בתוצאות״, אוקיי? ״אופציה ראשונה – לבוא לסוכנות ובלאגן ולחץ וזה״. ודרך אגב, כשזה קורה – אז כולם נכנסים לסטרס, כולם נכנסים לבלאגן וכולם מנסים להציל את המצב. 

בסוף הניסיון שלנו מוכיח שתוצאות טובות לא יהיו פה. 

אופציה שניה זה שאותה מנהלת שיווק תבוא ותגיד ״חברים, אני רואה שיש ירידה. בואו תגידו מה אתם צריכים ממני. אני רואה שיש שחיקה, אתם משתמשים באותם עדויות כבר הרבה זמן. חסר לכם ככה? חסר לכם ככה? בואו נתאם איזשהו סיעור מוחות ונחשוב ביחד מה חסר״

 

אור: יכול להיות שאותה המנהלת שיווק גם עברה על ה-CRM, עברה קצת על סטטיסטיקה ואומרת ״חבר'ה, תראו, אני רואה שיש ירידה. אני רואה שללידים מ-GDN יש הרבה פחות סגירות״ או ״הלידים מטאבולה בזמן האחרון ממש איכותיים, אולי נעביר לשם תקציב?״ זה יכול להיות כל מיני תשובות, אבל… דרך אגב, זה מה שנקרא ״טיפ של אלופים״: אתם באים לסוכנות? תעשו שיעורי בית.

 

אורטל: בדיוק. זה מתחבר למה שאמרתי מקודם. זאת אומרת, תבוא עם נתונים קודם.

 

אור: אבל זה בדיוק העניין. הבן אדם שמתנהל מול הסוכנות, צריך להיות הבן אדם שיודע לעשות את השיעורי הבית, יודע איפה לבדוק.

 

אורטל: תראה מה זה כדור שלג של חוסר ניסיון: מנהלת שיווק חסרת ניסיון תבוא ותגיד לך ״שומע? הלידים לא טובים. יש לי מלא מכחישי פניה״. אתה תגיד לה (בתור סוכנות לא מנוסה, לצורך העניין): "מה?! זה לידים שהגיעו מטאבולה ואאוטבריין וכולם יודעים שנייטיב זה איכות גבוהה יותר. זה אנשים שקראו כתבה! משהו פה לא מסתדר לי!״, אוקיי? אז אתה (כסוכנות לא מנוסה), תבוא ותלך ותשנה ותהפוך את כל הקמפיינים מקצה לקצה כי תבוא ותגיד ״טוב, משהו פה לא נכון״ מבלי בכלל לנתח ולהבין מה אתה אמור לשנות, אוקיי? הבנתם את הפואנטה, את מה שנוצר פה? עכשיו, אם שני הצדדים מנוסים, אז קודם כל – בבית, מנהלת השיווק תבוא ותגיד לחבר'ה מהקול סנטר ״מה זאת אומרת לידים מכחישי פניה ולא איכותיים? בואו תתנו לי את כל השמות״ והיא עוברת על ה-CRM ובודקת קודם כל מאיפה הלידים האלה מגיעים. כבר דיברנו על זה לפני כמה דקות. אתה (כסוכנות מנוסה), אומר ״אוקיי, בוא נבין מה קורה. אמרת GDN מקודם? אז אוקיי, בוא נלך על GDN ובוא נגיד שכל הלידים הפחות איכותיים האלה מגיעים ל-GDN״, אתה (כסוכנות) מסביר: ״אוקיי, הלידים מ-GDN פחות איכותיים אבל תבינו את הערך המוסף, המיתוגי, של העוצמה שזה מייצר, שהבאנרים שלכם בכל מקום אחרי שנכנסנו לדף נחיתה או מאמר ותעשו את ההחלטה בבית", אוקיי? "כן להשאיר את זה, לא להשאיר את זה אבל תראו איך השיח פתאום נהיה מאוד מאוד רגוע, כי אנחנו מדברים על נתונים. תחשבו, לפני רגע היינו בסיטואציה שאומרים ״הלידים לא טובים!״ ואנחנו מגיבים בהיסטריה", אוקיי? "אז רגע, שימו נתונים על השולחן".

 

אור: אז תן דוגמא יותר פשוטה: באה אותה מנהלת שיווק לא מנוסה ואומרת ״כל הלידים שלי מכחישי פניה״, אז אני בא ואומר ״כמה לידים? מתי הם התקבלו? ביום שישי בצהריים? מתוך כמה לידים לאורך כל החודש? את רואה את זה חוזר כל החודש, או רק ביום אחד במקרה הגיעו ארבעה?״.

 

אורטל: נכון. אגב, יש לנו מאמר שלם כזה בבלוג.

 

אור: יש לנו מאמר שלם בבלוג, אבל מה שאני רוצה להגיד: הכל עניין של פרופורציה, להכניס דברים לפרופורציה.

 

אורטל: גם לפרופורציה וגם לניתוח. אם אתם באים בטענות לסוכנות – ״תשמעו, עשינו את הניתוח ומכל הערוצים הלידים פחות רלוונטים ויש פה איזושהי ירידה״, תעשו רגע בדיקה פנימית. יכול להיות שהלידים האלה הגיעו לפני ארבעה ימים ופתאום טיפלתם בהם באיחור? יכול להיות שמנהל המכירות התחלף? יכול להיות שאיזה ג׳וקר שהיה לכם בקול סנטר, שהיה עושה מכירות מטורפות, חולה או לא מרגיש טוב או נעלם או בחופש?

 

אור: אני יכול להגיד לכם שממש דוגמא קלאסית שקרתה לנו לפני כמה חודשים, עם לקוח שבפגישת סטטוס שבועית מדברים על המכירות באיזשהו אזור מסוים וכולם עם ידיים על הראש, כי אין מכירות. אין מכירות מתחילת החודש. לידים זורמים, הקמפיינים אש, אין מכירות בכלל וכולם בהיסטריה ואנחנו באמת במשך שבוע ימים מנסים להבין מה קורה. מפה לשם מתברר שפשוט הוחלף איש המכירות. איש מכירות מאוד ותיק שהיה הוחלף באחר וזהו. עכשיו, הדבר הזה שבר לחלוטין את המכירות של העסק…

 

אורטל: חשוב לי להדגיש פה – זה לא האינטרס של הסוכנות לצאת פה בסדר, אוקיי? זה חלק מהעניין הזה שאמרנו שזו לא משיכת חבל. זה האינטרס של הלקוח קודם כל, לפני הכל, להבין אם יש לו איזשהו כישלון פה בדרך, אם יש לו איזשהו חלק בסיסטם שלא עובד, אוקיי? כן, לא, מה.  תחשוב על איזה כדור שלג זה יכול לייצר. הוא לא מרוצה אז הוא מחליף סוכנות והוא מעיף את מנהלת השיווק והוא מגייס… למרות שהדברים עבדו, הבעיה הייתה במכירות.

 

אור: אז אני אתן לך דוגמא אחרת. כי תשמע, אנחנו הרבה פעמים מדברים על בעיה בצד לקוח. בוא נדבר על בעיה בצד סוכנות. היו לנו פה מקרים שהרצנו קמפיין מסוים… (זה קורה לנו, דרך אגב, זה לא קורה הרבה אבל זה יותר נפוץ בנייטיב מאשר בדפי נחיתה דרך אגב) כתבנו כתבה, העלנו אותה, התחלנו להריץ. מגיעים לידים וקרו שני דברים – לידים יקרים וקרים. פונה אלינו מנהלת השיווק, מעלה את הנקודות, בודקים ומתחילים לתחקר את הלידים – א׳, ב׳, ג׳, ד׳ ומבינים שיש בעיה! מבינים שיש בעיה, אבל זה חלק מהתהליך. זה חלק מהעבודה. אני מקצר! אני מקצר! תרגעו, תנשמו. אני אתן דוגמא עכשיו ואף אחד לא מפריע לי! (סאונד של כפיים) כן, כן. מחיאות כפיים, תודה! 

 

אורטל: כפיים, כפיים, כן. תנו לו!

 

אור: אני חייב להגיד, לא תמיד הבעיה היא בצד לקוח, לפעמים הבעיה היא בסוכנות. לפעמים צריך לשפר את הדף נחיתה, את הכתבה, את הקמפיינים. זה עדיין חלק מהשיח, כי זו לא משיכת חבל. אנחנו כסוכנות לא מחפשים אשמים, גם אתם אל תחפשו אשמים. אותה מנהלת שיווק, דרך אגב, הביאו לנו פידבקים על התוכן, על הלידים… שיפרנו, שיכתבנו חצי כתבה, שינינו מיקומי טפסים, שינינו מודעות בטאבולה, חתכנו את המחיר לליד בחצי והתחילו להיכנס לסגירות.

 

אורטל: כי הייתה פה מערכת יחסים.

 

אור: כי הייתה פה מנהלת שיווק שעשתה שיעורי בית כשהיא באה, ובאה לדבר. היא לא באה להאשים, היא לא באה לנזוף, היא באה לפתור בעיה וזה מיינדסט אחר לחלוטין.

 

אורטל: אז בוא נתן פה טיפ, גם לסוכנויות וגם לצד לקוח, באמת: תחפשו קודם כל איפה אתם אשמים. איפה משהו אצלכם לא עובד. אם זאת תהיה הגישה וזה יהיה השיח, אז יהיו פה הצלחות, אוקיי? ושוב: תחשבו על ההיפר-אופטימיזציה המטורפת הזאת שקורית בסופו של דבר, גם ברמת הקמפיינים וגם ברמת העסק שהיה לו סיסטם, היה לו משהו שעובד והוא יכול לעשות כבר סקייל אבל לא – הוא נכנס לאיזשהו סחרור שלקח… תחשבו מה קורה בעסק שמתחלפת מנהלת שיווק, מתחלפת סוכנות, משנים פה דברים, עולים דברים מחדש, מגייסים מחדש… מפה לשם, יש לך שנה לא טובה.

 

אור: אשכרה.

 

אורטל: בלי למצמץ!

 

אור: שנה!

 

אורטל: שנה לא טובה, אוקיי? אז תבינו כמה הפרק הזה חשוב וכמה באמת הדבק הזה, אותה מנהלת שיווק… שוב, אמרנו שקוראים לזה מנהלת שיווק כאן, ב״בורקאסט״, אבל אנחנו חושבים שאין לזה באמת עדיין שם כי השוק עדיין נמצא איפה שהוא מאחורה בקטע הזה.

 

אור: נכון.

 

אורטל: צריך לבנות את התפקיד הזה מחדש לדעתי.

 

אור: כי מנהל שיווק יש… זה יכול מאוד להשתנות בגודל הארגון. מנהל דיגיטל זה תפקיד מאוד שונה בקיצור, תנו לנו בתגובות פה, או בפייסבוק, או וואטאבר ותנו לנו רעיונות לאיך קוראים לתפקיד הזה. אורטל, אנחנו בכל זאת…

 

אורטל: רגע, תנו לנו גם דוגמאות שקשורות לפודקאסט. באמת. תנו לנו דוגמאות של מקרים מסוימים שהיו לכם, או בעיות שאתם עכשיו חווים לאחרונה. באהבה נעזור ונפרגן.

 

אור: מדהים. באופן כללי, דרך אגב, אם יש נושא שאתם רוצים שנכסה או שנתייחס אליו, אז אנחנו נעשה בהמשך איזשהו פרק Q&A כזה מיוחד.

 

אורטל: אתם עושים את זה מדהים שאתם שולחים לי את זה לוואטסאפ ולפייסבוק, אבל תרגישו בנוח גם להגיב כי זה נראה כאילו אין תגובות, וזה לא… אתם יודעים, הוכחה חברתית ו…

 

אור: ובואו, אנחנו יודעים שאתם מקשיבים. אז חלאס עם ההצגה. אורטל, אנחנו בסוף ו… וואי, חרגנו בזמנים בטירוף אבל זה פרק חשוב. בכל זאת, יש לנו חובה מוסרית להמליץ על בורקס בכל פרק.

 

אורטל: תן לנו.

 

אור: אז היום אנחנו נמליץ על בורקס מוסא, בירושלים.

 

אורטל: וואו!

 

אור: בורקס מוסא, אחד הטובים בארץ. ברחוב יפו, קרוב ל…

 

אורטל: זה קפסולת זמן, צריך להדגיש. זה מקום שנשאר אותו דבר ב-40 שנה האחרונות..

 

אור: 400 שנה בערך. אני חושב שאת העירייה בנו סביבו בעיקרון. מהעסקים האלה שפותחים ב-7 בבוקר וב-11 סיים את הסחורה והלך הביתה. בורקס מוסא ברחוב יפו, ליד העירייה. כיכר ספרא, תהנו!

 

אורטל: חזק מאוד, הייתי שם.

 

אור: חברים, זה היה פרק מספר… 4?

 

אורטל: כן.

 

אור: 4! של ״בורקאסט״! 

 

(מוזיקת סיום)

 

אור: אורטל, זה נשמע כמו סרט פורנו משנות ה-80.

 

אורטל: זה נשמע כמו איזה תמונות מטושטשות וקטעים גרועים, וזה לגמרי אנחנו.

 

אור: לגמרי. חברים, להתראות בפרק הבא ותודה שהייתם איתנו!

 

אורטל: תודה רבה!

 

אור: ביי ביי.

 

סיום: נו? היה טעים הפרק, לא? תודה שהייתם איתנו בעוד פרק של ה׳בורקאסט׳. ואם אתם חושבים שאנחנו מעניינים, שונים בנוף, שרוטים בקטע טוב, או שסתם בא לכם לשמוע עוד תוכן מקצועי שקשור בפרפורמנס, דיירקט ריספונס וכמובן, בורקסים – מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק, באינסטגרם, בטוויטר ובאפליקציית הפודקאסטים. נשמח לקבל מכם תגובות, הצעות, הערות ואפילו ביקורות. אנחנו נעריך את זה. נתראה בפרק הבא!




קרא עוד

רגע, לא לגלול כל כך מהר! בואו נדבר

מוכנים לקבל תוצאות שעוד לא הכרתם מהפרסום הדיגיטלי שלכם?
יאללה, הקפה מתקרר